Ökad efterfrågan på hemleverans av matvaror i Stockholm

Ökad efterfrågan på hemleverans av matvaror i Stockholm

MatHem.se är den nya och trygga aktören på marknaden när det kommer till att handla mat på nätet. Med ett brett sortiment på över 10.000 olika varor, kan man erbjuda kunden ett stort urval av livsmedel för hemleverans i matkassar. Levereras, det gör matvarorna i en av MatHem.se:s alla kylbilar som både har korrekt kyla i lastutrymmet och frysbox som håller de frysta varorna frysta hela vägen fram till dörren.

I och med att efterfrågan på MatHem.se:s tjänst hemkörning av matvaror ökat i stadig takt, så har vi nu investerat i sju nya kylbilar. Av dessa är sex stycken redan levererade och startklara för att leverera hem näthandelns bästa livsmedel till våra kunder. Genom investeringen så kan MatHem.se nu erbjuda kunderna större valfrihet när det gäller leveranstider.

Tomas Kull är VD på MatHem.se och förklarar vikten av att stå till kundens förfogande.

- Vi levererar våra matkassar runt om i hela Storstockholm dagen efter att kunden lagt sin beställning. Beroende på vart man bor och när man lägger sin order, så kan den önskade leveranstiden skifta en del om det är stort tryck i just sin stadsdel. För att kunna ge våra kunder bättre möjligheter till att planera sin vardag, så kommer de nu att kunna få bättre villkor för när de vill och kan få hem sina varor från oss i och med att vi utökar antalet leveransbilar. Det är viktigt för oss att tillgodose kunden med den bästa service man kan få. Alla kylbilar är även utrustade med aktiv frysbox för frysvarorna. Ingen onödig kolsyreis används.

Tomas Kull talar vidare om betydelsen av MatHem.se:s chaufförer.

-  Våra chaufförer är ansiktet utåt till våra kunder när de levererar matkassarna hem till dörren. De är en av företagets viktigaste stöttepelare och har mycket ansvar för att se till att kunden får hem sina varor i rätt tid och i rätt skick. Chaufförerna ser med hjälpa av MatHems egenkontrollprogram till så att matkassarna blir korrekt fraktade i bilen med rätt temperatur och varsamhet. Vi är mycket nöjda med våra chaufförer som levererar både varor och service varje dag runt om i Storstockholm.

MatHem.se har nu fjorton stycken kylbilar som rullar runt måndag till fredag i hela Storstockholm.

För information
Tomas Kull