Spara både pengar och miljö med MatHems nya leveranser

Att samåka till jobbet är glädjande både för plånbok och för miljön, men miljöeffekten i att låta många familjers matinköp samåka är det inte många som tänker på. Nu utökar MatHem.se sina leveranstjänster genom att erbjuda billigare leverans till områden dit andra kunder redan bokat leverans. Billigare för kunden, effektivare och mer miljövänliga leveranser blir resultaten.

MatHem.se levererar dagligen tusentals matkassar till hushåll i Storstockholm, Uppsala, Malmö, Lund och Helsingborg vilket sparar in många bilturer fram och tillbaka till affärerna. Med obruten kylkedja och frysboxar i varje kylbil garanterar MatHem att kundernas varor levereras fräscha och färska vid den tidpunkt som passar bäst. Nu investerar MatHem i ytterligare 10 stycken kylbilar med frys för att kunna möta efterfrågan från kunderna. Samtidigt finns nu möjligheten att få billigare frakt om en annan kund redan bokat en leveranstid i samma område.

-       Vi vill effektivisera våra körningar ytterligare, och inför därför en billigare fraktkostnad för de kunder som väljer en leveranstid där vi redan har en bil i området. Det viktigaste för oss är att erbjuda kunderna en bra service vid leveransen, men kan vi köra ännu mer miljövänligt är det naturligtvis också en bonus, säger Tomas Kull, VD för MatHem.

Mer information:
Tomas Kull, MatHem – 070 581 12 07
www.mathem.se

Om MatHem.se
MatHem.se är ett av de ledande e-handelsföretaget som har en komplett matbutik på nätet och erbjuder matleverans hem till dörren med egna kylbilar för att säkerställa obruten kylkedja. MatHem.se är i dag det enda företaget i branschen som kombinerar en komplett livsmedelsbutik på nätet och abonnemang på färdiga matkassar med återkommande innehåll, recept och tillägg av olika varor samt vin. Företaget finns i dag i Stockholm , Uppsala, Malmö, Lund och Helsingborg. MatHem.se blev 2010 utsedd till Sveriges Bästa matbutik på nätet.