Sunfleet och MatHem.se samarbetar för en enklare vardag

Sunfleet och MatHem.se samarbetar för en enklare vardag

Marknadsledarna Sunfleet bilpool och MatHem inleder ett samarbete för att underlätta vardagen för människor i städer och för att ge ytterligare ett incitament att klara sig utan egen bil. Smarta och miljövänliga tjänster sparar både tid och pengar åt konsumenterna.

Sunfleet är Sveriges största bilpool med mer än 1000 bilar på 350 poolplatser i ett 40-tal städer. MatHem.se är Sveriges största matbutik på nätet, med hemleverans av matvaror. Miljöfrågan och människors livspussel står nu i fokus när Sunfleet och MatHem inleder ett strategiskt samarbete. Tillsammans vill båda aktörerna erbjuda en enklare vardag och samtidigt minska onödiga transporter och främja ett effektivt utnyttjande av bilen.

– Med produkter som hemkörning av mat minskar behovet av att äga en egen bil samtidigt som det förenklar vardagen för många. Dessutom är det bra om alla inte tar en egen bil till affären då det blir många onödiga bilresor och utsläpp. Vi vill därför hitta incitament för våra medlemmar att handla maten på nätet via MatHem istället, säger Peter Algurén, VD för Sunfleet.

Samarbetet innebär att MatHem och Sunfleet erbjuder sina respektive medlemmar förmånliga rabatter. Man kommer också göra kampanjer ihop.

Smarta lösningar i nya bostadsområdenYtterligare ett viktigt område för samarbete är att utveckla smarta lösningar vid nybyggen. Sunfleet har goda relationer med byggbolag där bilpooler byggs in i etableringen av nya bostadsområden. Detta samarbete ska nu utökas med smarta matleveranser från MatHem.

– Det som förenar våra bolag är att vi attraherar miljösmarta konsumenter som både vill spara pengar och tid. Vi jobbar båda med att ändra invanda beteenden och kan hjälpa varandra i det arbetet, säger Tomas Kull, grundare och VD för MatHem.se.

För mer information:

Tomas Kull, VD och grundare MatHem.se: 070-581 12 07
Peter Algurén, VD Sunfleet: 072-159 20 20

Om MatHem.se
MatHem.se är Sveriges ledande matbutik på nätet och i mobilen och erbjuder matleverans hem till dörren med egna kylbilar för att säkerställa obruten kylkedja. MatHem.se är i dag det enda företaget i branschen som kombinerar en komplett livsmedelsbutik på nätet, inspirerande recept och abonnemang på färdiga matkassar. Företaget finns i dag i Stockholm, Uppsala, Södertälje, Göteborg, Borås, Malmö, Lund och Helsingborg. MatHem.se har 2012, 2011 och 2010 blivit utsedd till Sveriges Bästa matbutik på nätet.