Matkomfort säljer ¼ ton nötgryta på mindre än en vecka!

Matkomfort är matkassen med de goda såserna. Kockarna förbereder och kunderna färdigställer det sista. Nu tar vi ett steg till och erbjuder enstaka grytor, soppor eller såser. Kocken väljer en produkt varje vecka som säljs separat eller ihop med din matkasse. Leveransen sker på söndagar alternativt måndagar, den är fraktfri för de som beställer ihop med ordinarie matkasse eller minst 3 stycken tråg. Leveranskostnaden är annars 95 kronor.

"Vi testade redan inför sportlovet att sälja vår populära gulasch och det blev succé, så nu väljer vi att fortsätta med denna populära tjänst som möjliggör att man kan ha Matkomfort även till lunch eller till helgen. Grymt bra att ha som backup.” säger Henrik Isaksson, kock och grundare.

Först ut var Matkomforts klassiska nötgryta som såldes om 1 kilo (4 personer) för 195 kronor. Grytan går givetvis att frysa om man inte äter allt på en gång. Perfekt att ha hemma i frysen till kommande luncher eller middagar. Bara att värma och koka pasta, ris, bulgur, potatis eller valfri kolhydrat till. På mindre än en vecka såldes 1/4 ton gryta!

Till vecka 15 har vi valt att plocka ihop vår populära lasagne och sälja som ett kit. Varje kit innehåller Matkomforts köttfärssås, ostsås och ekologiska lasagneplattor för 4 personer. Vår lasagne får höga betyg varje gång den serveras i våra matkassar, sist fick den 4,7 av 5! Det går bra att frysa in ostsås och köttfärssås var för sig eller tillaga all lasagne och frys in för att ta fram när det passar.

"Vi hoppas kunna hjälpa ännu fler i Storstockholm och Mälardalen nu och kanske även på helgen om du vill bjuda på hemlagad lasagne utan att stå flera timmar i köket. Bjud hem släkten i påsk till exempel och köp lasagne för 12, 16 eller kanske 20 personer! Lägg ihop lasagnen och fokusera på att göra en god sallad ihop och umgås." säger Fredrik Åkesson, delägare.

Vilken produkt som ska säljas kommer att variera och det är kocken som väljer ut vilken, de presenteras på Matkomforts hemsida och i våra sociala medier.