Matsmart minskar matsvinnet på semestern

Till campingen, sommarhuset eller segelbåten.
Matsmart levererar dina varor vart du än befinner dig i sommar.
– Kampen mot matsvinnet får inte avstanna bara för att det är semestertider. Därför är det otroligt glädjande att vi kan erbjuda leverans till tillfälliga sommaradresser över hela Sverige, säger Matsmarts vd Karl Andersson.

På Matsmart säljs varor till 20-90 rabatt. Genom att handla på Matsmart minskas matsvinnet samtidigt som varje såld vara bidrar till en mer hållbar miljö.

– Våra kunder gör medvetna val. De vill fynda samtidigt som de bidrar till en bättre miljö. Därför känns det otroligt bra att vi kan erbjuda våra kunder den här servicen, säger Karl Andersson.

Efter midsommar går en stor del av svenska folket på välförtjänst semester. Men semestertider är också en tid som gör stora hål i plånboken. En undersökning som Nordea lät genomföra 2015 visar att den genomsnittliga semesterbudgeten ligger på 17 700 kronor, vilket var en ökning med 13 procent sedan 2014 och den högsta på många år.

– Att då kunna lägga mindre pengar på mat – och mer på själva semestern – tror vi är något många av våra kunder uppskattar. Nu kan de få sina varor levererade direkt till dörren eller välja att hämta ut paketet på PostNords närmaste serviceställe.

Samma undersökning från Nordea visar också att allt fler väljer att semestra i Sverige.

– Därför har vi satsat hårt på att kunna erbjuda leveranser till hela Sverige, exempelvis till alla sommarstugor, alla campingar och alla idrottscuper. Vi levererar kort och gott överallt. Matsvinnet är något som måste bekämpas varje dag, året om – så också på semestern, säger Karl Andersson.

För mer information, kontakta: Karl Andersson, karl.andersson@matsmart.se eller 070-761 48 16

Subjects

Tags

Matsmart säljer felmärkta, utgående och andra överskottsvaror med upp till 90 procents rabatt med leverans över hela Sverige från ett centrallager i Katrineholm. Företaget grundades 2013 av Erik Söderström, Karl Andersson och Ulf Skagerström och omsatte 25 miljoner kronor 2015. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Se även www.matsmart.se.

Press contacts

Hanna Thofelt Lindström

Press contact Kommunikations- och hållbarhetschef +46708490749

Join the revolution! Matsmart säljer klimatsmarta produkter, billigt

Matsmart är ett svenskt impact-bolag som startade med en insikt om hur galet mycket produkter som går till spillo i matsektorn. Och hur dåligt det är för både miljö och plånbok. Den här insikten blev till ett snabbväxande e-handelsbolag som idag finns på fyra europeiska marknader. Matsmart säljer mat och konsumentprodukter som annars skulle ha riskerat att slängas, på grund av till exempel överskottsproduktion, kort datum eller säsongsvariationer. År 2019 omsatte Matsmart 371 miljoner kronor.

Matsmart
Visit our other newsrooms