Mattecentrum erbjuder gratis stöd inför höstens högskoleprov!

Nu på lördag är det dags för höstens högskoleprov, och Mattecentrum välkomnar alla som vill och behöver till att fräscha upp sina kunskaper inför provet. Att få erbjuda gratis hjälp i Mattecentrums räknestugor och på Matteboken.se är vårt bidrag till ett stärkt kunskapsbaserat samhälle.

Lördagen den 25 oktober, om knappt en vecka, är det dags för höstens högskoleprov. Många känner sig nog en smula nervösa inför de kvantitativa provpassen; XYZ (matematik), KVA (kvantitativa jämförelser), NOG (kvantitativa resonemang) och DTK (diagram, tabeller och kartor).

Mattecentrum erbjuder stöd till alla som vill plugga extra inför de kvantitativa delarna av provet. På Matteboken.se har Mattecentrum samlat lösningar på flera tidigare utgivna prov. I forumet på Matteboken.se kan man ställa frågor och diskutera lösningar. I våra räknestugor kan man få personligt stöd i hur man ska tänka med hjälp av våra fantastiska volontärer. Allt helt gratis förstås.

Så printa ut gamla prov på matteboken.se och leta upp din närmaste räknestuga på mattecentrum.se/raknestugor så att du känner dig laddad inför lördag.

Välkomna!

För frågor:
Eric Persson, pressekreterare

Tel: 073-060 33 00 eller eric@mattecentrum.se

Kategorier

Mattecentrum är en ideell förening som ger gratis hjälp i matematik till Sveriges barn och unga. Föreningendriver 83 räknestugor i 26 städer över hela Sverige. Över 4 500 elever besöker räknestugorna varje månad.Till Mattecentrums räknestugor är alla välkomna oavsett skola, ålder, kön, ursprung och kunskapsnivå.Läs mer på http://www.mattecentrum.se.

Via Mattecentrums onlineverktyg http://www.matteboken.se studerar ca 150 000 elever regelbundet matematik.Här finner man förklaringar, ett frågeforum, räkneövningar samt över 800 videolektioner.

Mattecentrums huvudsponsorer är ABB, Danske Bank, NCC och PwC.

Maria Bucher

Presskontakt Ansvarig kommunikation 070-355 30 84 LinkedIn
Ellen Eriksson

Presskontakt Generalsekreterare 0707199261 Linkedin

Gratis hjälp i matematik

Vi stärker det matematiska självförtroendet hos barn och unga och accelererar deras matteresa.

Mattecentrum
The Park, Magnus Ladulåsgatan 1