Lär dig ALLT med dessa TVÅ STEG (+ intervju med Victor Bull)

I veckans maxade avsnitt får du lära dig TVÅ STEG som gör att du snabbt kan bli expert inom helt nya områden. Du får också den senaste kunskapen om hur läsning på skärm skiljer sig från läsning på papper och hur du använder detta till din fördel.

Vi möter också Victor Bull, svensk mästare i karate, som började träna upp sin hjärna efter flera hjärnskakningar. Han lärde sig också dessa strategier innan han började studera på universitet. Här berättar han om de otroliga resultaten.

Victor har sedan dess också gjort enkla videokurser av Mattias Ribbings hela böcker Vägen till maxade betyg, och Fatta matte. Kurserna hittar du här.

Klicka här för att se hela avsnittet på Youtube:

Klickbar innehållsförteckning:

04:25 FÖRSTA steget när du ska lära dig något

08:02 Sammanfattningar lägger grunden för djupare förståelse

09:43 ANDRA steget när du ska lära dig något

11:23 ALLA människor tänker i bilder

22:43 Forskning om skärm- och pappersläsning

28:33 Koppla SKUMLÄSNING (digitalt) till första steget och DJUPLÄSNING (analogt) till andra steget.

31:54 Intervju med Victor Bull, svensk mästare i karate

33:08 Livet efter att ha fått flera hjärnskakningar

34:53 Att plugga på universitet och testas hos psykolog med tränat minne

Klicka här för att lyssna på avsnittet via Spotify

Mattias senaste bok Skärmsmart med samtliga forskningsreferenser hittar du här:

Mind Academy-utbildningen med Mattias och Victor: https://www.MindAcademy.se

Pod- och videoproduktion: https://ankarskold.com

• Undervisning, lärande

Mattias Ribbing är hjärnträningsexpert, trefaldig svensk mästare i minne och internationellt utsedd till Grandmaster of Memory. Han är författare till fyra böcker om hjärnan och lärande som alla är utgivna av Bonnier med över 80 000 sålda exemplar och han förekommer regelbundet som expert i media.

Som föreläsare har Mattias anlitats av Harvard Business School och genomfört föreläsningar i New York, Los Angeles och Chicago. Han föreläser regelbundet runt om i Sverige med kunder som innefattar Skolverket, Ericsson, Tele2, PwC, Jordbruksdepartementet, Säpo, Trafikverket, Proffice, Räddningstjänsten, Novartis etc.