Minnesmästare lanserar video-podd om hjärnan

I premiäravsnittet av Mattias Ribbing Podcast får du lära dig hur du använder ditt fokus för att få mer energi till att orka långa arbetsdagar. Detta samtidigt som du blir mer koncentrerad och kan prestera med bättre kvalité. Övningen ger snabbt resultat och tränar även upp koncentrationsförmågan på sikt.

Podden kommer ut varje vecka på Youtube och ITunes. Varannan vecka levererar Mattias egna korta och kärnfulla avsnitt med praktiska verktyg för att underlätta och förbättra lyssnarens vardag.

Varannan vecka kommer en gäst till studion för ett längre samtal. Nästa vecka kommer  mästermanipulatören Henrik Fexeus och under de närmaste veckorna får vi bland andra träffa äventyraren Annlie Pompe och så blir det en exklusiv intervju med pokervärldsmästaren Martin Jacobson.

Video-podden publiceras även av Modern Psykologi och Stureplanguiden. Producent är Pontus Ströbaek.

Se första avsnittet direkt på Youtube genom att klicka nedan:

Innehåll:

01:07 Informationsregnet

02:29 Din värdefulla "tratt"

03:02 Att ofta flytta fokus gör oss trötta

03:50 Hur du gör för att bli piggare

05:14 Den viktigaste meningen

06:27 Extremfokus inom minnessport

08:32 Det första steget mot en effektivare hjärna

09:00 Vem bestämmer över din tratt?

Se även:

Mattias inbjuden att föreläsa på Harvard Business School