Maxagon Kapital AB: Ny personlig finansaktör på placeringsmarknaden

Maxagon Kapital AB är ett kapitalrådgivningsföretag som erbjuder företag, dess ägare och privatpersoner hållbara strategier avseende kapitalförvaltning, skatt och försäkringsskydd.

– När de stora aktörerna blir snävare i sin rådgivning och ofta väljer egna placeringsalternativ, vill vi hjälpa kunderna att hitta de maximalt bästa erbjudandena för just deras profil, säger Anders Lewander, som har över 30 års erfarenhet i finansbranschen.

– Via Maxagon Kapital når du de flesta och av oss utvalda försäkringsbolag, leverantörer av strukturerade produkter och ett urval av ansedda fondförvaltare från Sverige och övriga världen. Vi arbetar proaktivt för att hitta hållbara, kvalitativa och lönsamma placeringar för våra kunder.

Maxagon Kapital AB arbetar efter ledorden hållbarhet, kvalitet och resultat.

– Rådgivningen är hållbar, välgrundad och motiverad utifrån kundens risknivå och önskemål. Vår rådgivning är långsiktig utifrån kundens helhetsperspektiv, säger Anders Lewander. Kvalitet avser de produktval Maxagon gör, placeringarna är kvalitativt säkerställda utifrån bolagets produktpolicy och resultat ska spegla kundens önskade målavkastning över tid.

– Vi analyserar tillsammans med våra kunder vad de och/eller deras företag söker gällande avkastning och risk, säger Anders Lewander. Därefter skapar vi en konkret målbild och presenterar en diversifierad portfölj som uppfyller kundens mål avseende risk och avkastning. Vi säkerställer vilken skatteteknisk förvaringsform som är bäst utifrån vald förvaltning och kundens övriga situation. Vi lägger upp en handlingsplan för avstämningar och uppföljning så kontinuitet uppnås.

För mer information:

Kontakta Anders Lewander, vd, Maxagon Kapital AB, 0702-20 30 20, anders.lewander@maxagon.se.