MECA dammsuger Sverige på duktiga mekaniker.

MECA expanderar över hela landet och alltfler verkstäder ansluter sig till idéen om att vara en Märkesverkstad för alla märken.

I MECAs verkstadskoncept erbjuds anslutna verkstäder utbildning, support, produkter, affärssystem, finansiella tjänster och verktyg som underlättar arbetet på verkstaden. Nu tar MECA ett ännu större grepp och erbjuder även hjälp med rekrytering – allt för att hjälpa anslutna verkstäder att utöka sin verksamhet.

– Vi ser en ökad kännedom om vår kedja och vet att många av de anslutna verkstäderna ser möjligheter att expandera sin verksamhet.Vi ställer också allt högre krav på kompetensen hos de mekaniker, som ska arbeta i en MECA verkstad. säger Pehr Oscarson, Affärsutvecklingsdirektör på MECA Scandinavia AB.

Kampanjen är ett sätt att få tag på duktiga mekaniker så att de MECA anslutna verkstäderna kan få hjälp med rekryteringen.

– Detta är helt enkelt ännu ett sätt för oss att stötta de verkstäder som vill satsa på framtiden avslutar Pehr Oscarson, Affärsutvecklingsdirektör på MECA Scandinavia AB.