MECA ingår samarbete med Unipeg

Bilverkstadskedjan MECA blir strategisk samarbetspartner till golfföretaget Unipeg som driver 17 golfbanor i Stockholmsområdet. Samarbetet är en del i MECA:s strategiska arbete för att öka varumärkeskännedomen och skapa nya affärer genom allianser med idrottsklubbar och företag.

MECA går in som strategisk partner till Unipeg, Nordens största golfkoncern som idag driver 17 golfbanor samt golfbutiker, konferensanläggningar och hotell, allt med fokus på Storstockholm. Samarbetet ska bidra till ökad varumärkeskännedom och stärka MECA:s position i Stockholmsområdet samtidigt som det ska främja Unipegs ambition att växa på marknaden.

”Vårt mål inom MECA är att öka varumärkeskännedomen genom att synas där våra kunder befinner sig och alliera oss med rätt samarbetspartners. Unipeg har en stark position i Storstockholm som är ett mycket viktigt område för oss inom MECA. Vi ska flytta fram våra positioner rejält i huvudstadsregionen och samtidigt skapa mervärde för de medlemmar och företag som är knutna till Unipeg med attraktiva erbjudanden”, säger Krister Duwe vd MECA Sweden

”Vi är väldigt glada och stolta över att MECA valt oss som partner och att de finns med på den kommande resan. Genom samarbetet kan vi ytterligare stärka vårt medlemserbjudande vilket ger oss unika möjligheter att fortsätta vår expansion inom och utanför Stockholm. Dessutom hjälper det oss att finansiera vår fortsatta förenings- och ungdomsverksamhet”, säger Ove Broström, Partneransvarig och VD för Unipeg B2B.

Om Unipeg
Unipeg är Nordens största golfföretag med över 22 000 aktiva medlemmar och spelare. Förutom spel på 17 golfbanor erbjuder Unipeg marknadens mest kompletta utbud av golfrelaterade produkter och tjänster för privatpersoner och företag via portalen www.unipeg.se.

Om MECA
MECA-koncernen är en ledande aktör på den skandinaviska eftermarknaden för bilreservdelar, verktyg och verkstadsutrustning för bilverkstäder och partners. Vi arbetar för ett enklare och mer kostnadseffektivt bilägande med högsta kvalitet och service. Detta åstadkommer vi främst genom att vara en attraktiv samarbetspartner till de verkstäder som är anslutna till våra verkstadskoncept. Idag består verkstadskedjan av ca 1 000 verkstäder. Vårt butiksnät består av uppemot 130 butiker i Sverige, Norge och Danmark. Koncernen omsätter ca 2,2 miljarder kronor och har ca 950 anställda.
MECA är miljöcertifierade enligt ISO 14001.

Krister Duwe, VD MECA Sweden
Tel +46 (0)73 094 63 80 krister.duwe@meca.se