MECA M Funck i Pajala AB är nu Godkänd Bilverkstad

Inom en radie på 15 mil är M Funck i Pajala hittills den enda fordonsverkstaden som genomgått branschens kvalitetsstandard Godkänd Bilverkstad. Godkänd Bilverkstad, GBV, har tagits fram i samråd med Konsumentverket som ett hjälpmedel för att utföra fackmässiga service­arbeten och reparationer

Kvalitetsstandarden bygger på regelbundna kvalitetskontroller som sker både internt och externt. Allt för att du som bilägaren ska känna dig trygg vid ditt verkstadsbesök.

– För oss känns det viktigt att delta i kvalitetssystemet GBV. Vi tror att detta blir norm i bilverkstadsbranchen framöver. Det hjälper oss att säkerställa kvaliteten inom vårt företag, säger Mattias Funck på M Funck i Pajala.

MECAs arbete med GBV pågår förfullt och nya verkstäder genomgår löpande kvalitetsstandarden.

• certifiering & märkning

• Pajala

MECA med huvudkontor i Malmö omsätter 1 miljard. Vi på MECA differentierar oss genom att vara hela Sveriges mest förstående bilexpert! Vi ingår i börsnoterade Mekonomen Group och agerar på den svenska eftermarknaden för bilar. Genom störst förståelse för våra konsumenters och kunders vardag skapar vi helhetslösningar som ska göra oss till förstahandsvalet. Det sker dels genom vår fristående verkstadskedja, MECA Bilservice med 400 verkstäder, där vi vill skapa den bästa konsumentresan. Dels genom att vi som grossist säljer och distribuerar verkstadsutrustning, reservdelar och biltillbehör via våra 60 lokala Expresslager till alla Sveriges verkstäder. Inom vår verkstadskedja hanteras det varje år 450 000 bilar.

Vi ska alltid vara Professionella, Innovativa, Kompetenta och Engagerade. Vi arbetar aktivt med ständigt lärande och CSR, och i Sverige arbetar 1300 personer under varumärket MECA.

Vi skapar förutsättningar för alla att ta sig dit de vill. Alltid.

Läs mer om oss på meca.se.

Johan Christersson

Kedjechef MECA Sweden +46 (0) 40 671 60 60