MECA stärker sitt butiksnät genom förvärv i Leksand och Mora

Förvärven av de två butikerna kommer att stärka butiksnätet och ytterligare säkra leveranserna och varuförsörjningen till verkstäder i Dalarna. MECA har ett etablerat kundunderlag bland verkstäder i regionen men har inte haft lokala butiker i Leksand eller Mora tidigare. Butikerna har drivits av ägare och VD Gunnar Sparr och kommer att gå över i MECAs regi den 2 juni.

- Förvärven i Leksand och Mora ger oss en bra möjlighet att bli ännu starkare i Dalarna. Butikerna har drivits professionellt och har ett personligt och väl inarbetat kundunderlag som vi ska förvalta. Med ett förstärkt butiksnät kan vi nu erbjuda bättre leveranser och varuförsörjning till nya och befintliga kunder, säger Krister Duwe VD MECA Sweden

- Efter många år i branschen har jag beslutat att sälja mina verksamheter. Jag kommer även framöver att engagera mig i butikerna liksom mina närmaste medarbetare som fortsätter driften i MECAs regi. Med sitt starka koncept kommer MECA att ytterligare utveckla verksamheterna och ta hand om de befintliga kunderna på ett bra sätt, säger Gunnar Sparr, tidigare ägare/VD

Krister Duwe, VD för MECA Sweden AB. Telefon: +46 (0)40 671 60 60

• reservdelar & sortiment