CSN-kortet och Mecenatkortet i mobilen – nu också för Android-telefoner

CSN-kortet och Mecenatkortet i mobilen – nu också för Android-telefoner

I februari lanserade vi Mecenats app för iPhone för att göra det lättare för studenterna att hitta och utnyttja alla de tusentals studentrabatter de har tillgång till. Appen blev snabbt en succé och idag är det närmare 20 000 studenter som använder den regelbundet. En av vanligaste frågorna vi fått efter lanseringen är när det kommer en version för Android – och nu är den här.

-När vi snabbt fick hundratals mail om en app för Android så var det inte mycket att tveka om, det var bara att sätta igång och utveckla. När den nu är på plats startar vi utvecklingen av nästa version med fler funktioner för att ytterligare underlätta för studenterna att använda alla sina studentrabatter, säger Måns Thuresson, försäljnings- och marknadschef på Mecenat AB

Mecenat-appen innehåller en kortbild av studentens giltiga CSN-kort eller Mecenatkort som de visar upp för att få studentrabatt, inklusive dem på SJ och SL. För att kunna använda appen använder studenten de inloggningsuppgifter som är knutna till det fysiska kortet.

Appen innehåller också en funktion där studenten med ett knapptryck får information om vilka studentrabatter som finns i närheten. Rabattställena presenteras både på karta och som en lista där studenten kan klicka vidare för att få mer information om respektive rabatt.

-Det vi sett är inte bara att appen laddas ner utan också att den används ofta. Studenterna upplever en tydlig fördel av att ha sitt kort i mobilen och att lättare kunna utnyttja alla de tusentals studentrabatter som de har tillgång till, säger Måns Thuresson.

Systemkravet för telefonerna är Android 2.1 och uppåt och Mecenat-appen kan hämtas på Android Market. För iPhone gäller iOS 4.0 och uppåt och den hämtas på App Store.  Båda är självklart gratis.

För mer information kontakta:
Måns Thuresson, försäljnings- och marknadschef på Mecenat AB
Tfn/mob: 031 701 30 65
mans.thuresson@mecenat.se
www.mecenat.se www.csn-kortet.se

Flera av världens starkaste varumärken använder Mecenat som samarbetspartner kring sina studentrabatter. Vi ger ut Mecenatkortet och CSN-kortet till Sveriges studerande. Under läsåret 2010/2011 skickar vi ut 1,3 miljoner kort till studerande från första årskurs på gymnasiet till sista termin på universitet och högskola.
CSN-kortet ges ut på uppdrag av CSN och Mecenatkortet ges ut i samarbete med Sveriges studentkårer och lärosäten. Korten bevisar att du är student och berättigar till tusentals rabatter över hela Sverige. Mecenat AB har högsta kreditvärdighet, AAA, och ägs av Mecenat Holding AB.