Mecenat AB vann upphandlingen av CSN-kortet

Efter upphandling har CSN beslutat att Mecenat AB får fortsatt förtroende att ge ut CSN-kortet till Sveriges studerande. Uppdraget löper under de närmaste tre åren, med möjlighet till förlängning i ytterligare ett år. -Från CSN:s sida är det med tillfredsställelse vi kan konstatera att de studerande i Sverige fortsättningsvis får tillgång till varor och tjänster till rimliga priser, säger Jan Söderholm, ekonomichef på CSN. Samarbetet med Mecenat säkerställer våra ambitioner att ge rabatter till studerande vilket ska underlätta deras studier. -Vi är självklart mycket glada över att ha fått uppdraget att ge ut CSN-kortet i ytterligare tre år. Vi ser det som ett kvitto på det hårda arbete vi lagt ner på att skapa rabatter som underlättar studenternas studiesociala situation, säger Jonas Levin, VD på Mecenat AB Mecenat har gett ut CSN-kortet sedan 1998 och under den tiden utvecklat det från ett enkelt papperskort för reserabatter till ett kort som ger rabatt hos drygt 1 800 företag, stora som små. Microsoft, SJ, Apple, Tele2, Swedbank, CDON.COM m fl samsas med lokala caféer och butiker. -Vi förmedlar studentrabatter som hjälper studenterna under en ekonomiskt pressad tid. Det är rabatter som är viktiga för studierna men som också ger en möjlighet att sätta lite guldkant på livet vid sidan om skolan, säger Jonas Levin. För mer information kontakta: Jonas Levin, VD, Mecenat AB Tfn/mob: 031 701 30 61 jonas.levin@mecenat.se www.mecenat.se/www.csn-kortet.se Om Mecenat Vi ger ut Mecenatkortet och CSN-kortet till Sveriges studerande.Under läsåret 2007/2008 skickar vi ut 1,2 miljoner kort till studerande från första årskurs på gymnasiet till sista termin på universitet och högskola. CSN-kortet ges ut på uppdrag av CSN och Mecenatkortet ges ut i samarbete med Sveriges studentkårer. Korten bevisar att du är student och berättigar till drygt 1 800 rabatter över hela Sverige. Mecenat är ett helägt dotterbolag till Studentuniverse.com Inc som har sitt säte i Boston USA.