Studentrabatt på taxiresor över hela landet genom nytt avtal mellan Mecenat och TaxiKurir

Mecenat AB och TaxiKurir har tecknat ett avtal som ger 900 000 studenter med CSN-kort eller Mecenatkort studentrabatt på upp till 10 procent på taxiresor över hela landet. Rabatten gäller samtliga TaxiKurirs 1 900 bilar, dygnet runt, sju dagar i veckan.

-Vi är mycket glada över att Sveriges största taxikedja nu lämnar studentrabatt. Studentlivet innebär ofta udda tider för både studier, socialt umgänge och extraarbete. Då kan taxi vara ett snabbt och säkert alternativ för hemresan, säger Jonas Levin, VD på Mecenat AB

-Sveriges alla studenter är en viktig målgrupp för oss inom TaxiKurir och då vi vet att ekonomin kan vara ansträngd under studietiden är vi glada åt att kunna hjälpa dem med rabatt på taxiresor i de flesta av Sveriges största städer, säger Per Lundquist, VD för TaxiKurir Sverige AB.

För med info kontakta:
Jonas Levin, VD Mecenat AB
jonas.levin@mecenat.se
www.mecenat.se

Per Lundquist, VD TaxiKurir Sverige AB
per.lundquist@taxikurir.se
www.taxikurir.se

Flera av världens starkaste varumärken använder Mecenat som samarbetspartner kring sina studentrabatter. Vi ger ut Mecenatkortet och CSN-kortet till Sveriges studerande. Under läsåret 2008/2009 skickar vi ut 1,3 miljoner kort till studerande från första årskurs på gymnasiet till sista termin på universitet och högskola.
CSN-kortet ges ut på uppdrag av CSN och Mecenatkortet ges ut i samarbete med Sveriges studentkårer. Korten bevisar att du är student och berättigar till tusentals rabatter över hela Sverige. Mecenat är ett helägt dotterbolag till Studentuniverse.com Inc som har sitt säte i Boston USA.

TaxiKurir är Skandinaviens största taxiorganisation och finns på närmare 40 orter i Sverige samt ytterligare 11 orter i Norge och Danmark. TaxiKurir ingår i Fågelviksgruppen som består totalt av ca. 4 700 anslutna fordon och är ett av Sveriges 250 största företag med en omsättning på ca. 3,5 miljarder. I Fågelviksgruppen ingår förutom TaxiKurir även följande varumärken: Taxi 020, Taxi Skåne, TopCab, Botkyrka Taxi och TaxiCard.