ScoreIT blir en del av Mecs strategi- och reklambyrå

Mecs är en affärsmässigt inriktad reklambyrå som skapar effektiv kommunikation genom en kombination av kompetenser inom affärsstrategi, kommunikationsstrategi och kreativa designteam. Nu förstärker Mecs erbjudandet till kund ytterligare genom kompetensen på ScoreIT, med grundarna Johan Melvert och Amarit Neumann i spetsen.

”Johans och Amarits kompetens, erfarenhet och nytänkande blir grunden för vår tydliga satsning inom webbutveckling. Vi känner varandra väl genom tidigare samarbeten och våra tankar och idéer om hur vi ska göra bäst nytta för våra kunder stämmer väl överens. Vi är helt enkelt en väldigt bra matchning”, säger Anna Otterström, VD på Mecs AB.

ScoreIT har lång erfarenhet av digital media och erbjuder tjänster och produkter inom webbutveckling, appar och e-handel.

”Mecs vill bygga vidare på det som vi har byggt upp på ScoreIT och därför känns det som ett naturligt steg att vi nu börjar jobba tilllsammans. Mecs är en stark delägare och det gynnar både ScoreITs utveckling och viktigast av allt, det gynnar våra kunder”, säger Johan Melvert på ScoreIT.

”Att ScoreIT blir en del av Mecs stöttar vår starka tillväxt och ökar tillgängligheten för våra kunder, både geografiskt i regionen, men även kompetens- och resursmässigt”, säger Jonas Ringheim, byråansvarig på Mecs.

Mecs har påbörjat sin rekryteringsprocess av nya medarbetare till Malmö-kontoret.

För ytterligare information kontakta:
Anna Otterström

VD, Mecs AB
Mail: anna@mecs.se

OM MECS AB
Powerful business, brands & communication
Vår affärsidé är enkel. Vi hjälper våra kunder med hela varumärkesupplevelsen. Vi är ett starkt sammansvetsat team inom strategi, design, webb, film, kommunikation och PR. Vi har hög affärsförståelse och en helhetssyn som långsiktigt knyter samman affärsstrategi med varumärkesstrategi i alla kommunikationskanaler. Vi vet att bra kommunikation gör skillnad. www.mecs.se

OM SCOREIT AB
Massor av erfarenhet
Vi har 15 års erfarenhet av digital och tryckt media och erbjuder tjänster och produkter inom webbutveckling, appar och e-handel. Vår affärsidé bygger på att hjälpa våra kunder att synas och kommunicera via internet. Vårt motto har alltid varit att sträva efter en långsiktig kundrelation. För att uppnå detta är det viktigt för oss att hålla en hög servicenivå och en personlig kontakt med våra kunder. www.scoreit.se

Anna Otterström

Presskontakt VD och strateg 035-17 74 54