Vårt verktyg Adfinder ger dig en fördel gentemot dina konkurrenter.

Blogginlägg -

”Det är i lågkonjunkturer och när det är som svårast man sätter sig i position för nästa konjunkturuppgång".

Det är ingen nyhet att lågkonjunkturen har tvingat oss in i katastroftankar, och att nyhetsmedierna svämmar över med rubriker som ovan. Medan de flesta branscher kämpar för att upprätthålla vinstmarginaler eller ibland till och med överleva, blir beskärningar ett allt vanligare fenomen. Budgetar tajtas till och det mest väsentliga för ett bolags operationer prioriteras. Då gäller det att prioritera rätt.

Det som är tur med lågkonjunkturer är att de förr eller senare måste vända uppåt igen. När det gör det kommer många bolag behöva jobba för att hinna ikapp allt det som gått förlorat under den låga perioden. Men tänk om du kan ligga ett steg före redan på väg ut ur svackan? Vi på Media Research har funderat mycket på just detta och vi har ett bra svar på den frågan.

Det finns en tjänst (surprise: det är våran) som genererar underlag för att ligga ett steg före. För att stå ut bland mängden och skapa en fördel gentemot konkurrenter. Vår tjänst Adfinder ger företag möjligheten att hålla koll på sina egna och sina konkurrents marknadsföring tvärs över hela medielandskapet. Adfinder genererar insikter i var marknadsbudgetar bör prioriteras i tuffa tider, och tar bort många gissningar och chansningar. Läs mer om Adfinder här.

Mer värda i sämre tider

Vi och våra kunder anser att våra tjänster är högt värda. Det vi har märkt är att vi faktiskt är ännu mer värda i dåliga tider. Under finanskrisen 2008 vändes världen upp och ner, och eftersom våra kontrakt normalt sett har tre månaders uppsägningstid hade vi i princip tre månader på oss att rädda vårt eget bolag. Vi blev tvungna att tänka om, anpassa oss och agera med nya perspektiv. I slutändan lyckades vi behålla de flesta kontrakten och tog både oss själva och våra kunder ur krisen starkare.

”Det är i lågkonjunkturer och när det är som svårast man sätter sig i position för nästa konjunkturuppgång”, menar Pär Segerström, VD och medgrundare för MR.

Så, tips från coachen: koppla bolaget till Adfinder för att komma ur lågkonjunkturen i en vinnande position, där varumärkeskännedomen inte bara upprätthålls utan till och med kan förstärkas. På så sätt kan ett bolag göra mer än att bara hålla sig flytande under svåra tider – de kan skapa möjligheter för tillväxt, framgång och inspiration.

PS: nu kan du testa Adfinder helt gratis över en testperiod. Läs mer och signa upp på länken nedan!