Magnus Håkansson har utsetts till vd för MediaMarkt Sverige

Magnus Håkansson har utsetts till vd för MediaMarkt Sverige. Magnus har gedigen erfarenhet från ledande tjänster inom olika branscher, framför allt inom detaljhandel, och har sedan i augusti varit interim-vd för MediaMarkts svenska verksamhet.

Magnus Håkansson har drygt 30 års erfarenhet från ledande tjänster inom olika bolag. Under sina 10 år på RNB, Retail and Brands, var Magnus inledningsvis ordförande men hade rollen som vd och koncernchef i drygt 8 år. Magnus har tidigare varit vd för Expert Sverige, CFO för KF-koncernen och har mångårig erfarenhet som konsult både på AlixPartners och McKinsey. Magnus är även ledamot av styrelsen i Mekonomen, ordförande för GS1 Sweden samt ordförande för Tenant&Partner Group.

Sedan i höstas har Magnus innehaft rollen som interim-vd för MediaMarkt Sverige, men från och med den 1 februari tillträder han tjänsten som vd.

• Det känns otroligt bra att ha fått förtroendet att leda MediaMarkts fortsatta resa här i Sverige. Branschen är superdynamisk och utvecklas väl, även under det senaste året. Vi ska förbättra lönsamheten och fortsätta växa baserat på en stark kundupplevelse och effektivitet i alla led, säger Magnus Håkansson.

Magnus Håkansson

hakanssonmag@mediamarkt.se

MediaMarkt är en av Europas ledande återförsäljare av hemelektronik. Företaget grundades 1979 och ingår i tyska koncernen MediaMarktSaturn Retail Group. Framgångarna bygger på ett unikt sortiment av märkesvaror till låga priser, kompetent personal, utmärkt service och tydlig annonsering. För närvarande har MediaMarkt 28 varuhus i Sverige och koncernen över 850 varuhus i 13 europeiska länder. Gå in på www.mediamarkt.se för att besöka MediaMarkts e-handel.