Media Markt fortsätter att investera miljoner i Sverige

Media Markt investerar miljoner i sina varuhus för att skapa den absoluta kundupplevelsen.
Hälften av varuhusen byggs om för att på ett tydligare sätt visa upp de senaste innovationerna inom hemelektronik.

Ombyggnationerna har redan satt igång, först ut är varuhusen i Jönköping och Borås. Under våren kommer ytterligare ett tiotal varuhus byggas om. Vid nyinvigningarna kommer kunderna bland annat kunna uppleva hur man kan koppla upp sitt hem via Connectivitydisplayer, handla kök från  köksleverantören Noblessa, inspireras av Apples nya shopkoncept och se den nya TV-generationen av 4K- och OLED-lösningar. Som företagskund kommer man även att kunna handla ur ett anpassat sortiment för företagslösningar.

- En ombyggnation i denna storlek visar att vi fortsätter att satsa på Media Markt i Sverige. Vi vill komma närmare våra kunder genom att erbjuda det senaste inom hemelektronik och också kunna visa upp hur det fungerar”, säger Per Kaufmann CEO för Media Markt i Sverige

Varuhusen håller öppet precis som vanligt under hela ombyggnationen.

Anna Sjödin, kommunikationschef, 08- 555 02400, mail: press.sverige@media-saturn.com

• ombyggnation
  • innovationer
  • media markt
  • investering
  • noblessa

Media-Markt är Europas ledande återförsäljare av hemelektronik. Företaget grundades 1979 och ingår i tyska koncernen Media-Saturn-Holding GmbH. Framgångarna bygger på ett unikt sortiment av märkesvaror till låga priser, kompetent personal, utmärkt service, tydlig annonsering och en decentraliserad organisation där varje varuhuschef är delägare i sitt eget varuhus. Varuhuscheferna är därmed själva ansvariga för utbudet i det egna varuhuset liksom för prissättning, personal och lokal marknadsföring. För närvarande har Media-Saturn 28 varuhus i Sverige och fler än 900 varuhus i 15 europeiska länder. Gå in på www.mediamarkt.se för att besöka det 29:e varuhuset i Sverige.