MediaMarkt expanderar - öppnar varuhus i Westfield Mall of Scandinavia i Stockholm 26 maj 2022

MediaMarkt öppnar återigen ett nytt varuhus och den här gången i ett av nordens största köpcentrum, Westfield Mall of Scandinavia, torsdagen den 26 maj kl. 10.00. Varuhusets butiksyta är cirka 1400 kvm, på centralt läge precis vid stora entrén vid Arenatorget.

Varuhuset fokuserar på kundupplevelsen och bygger på ett urval av nära och täta samarbeten med leverantörer och en sömlös omnikanalupplevelse. Här finns bland annat Apple, Samsung och Dyson Shop in Shop, en Barista bar där man kan provsmaka och testa kaffemaskinerna samt en levande gamingavdelning med det allra senaste inom spel och tillbehör. Det finns en dedikerad plats för support och service samt en separat servicedisk för extra snabb hämtning av online-beställningar.

”Vårt nya fräscha varuhus passar mycket bra in i Westfield Mall of Scandinavia för att komplettera med ett superstarkt hemelektronikerbjudande till alla centrumbesökare. Det spelar också en strategiskt viktig roll i vår fortsatta expansion inte minst för vårt omnikanalerbjudande”, säger Magnus Håkansson, VD för MediaMarkt Sverige.

”Det är fantastiskt kul att MediaMarkt öppnar hos oss! Etableringen i Westfield Mall of Scandinavia blir en ny och unik omnikanalupplevelse som ligger rätt i tiden. Invigningshelgen är efterlängtad och kommer innehålla massor av roliga aktiviteter i centrum”, säger Sofia Rundström, centrumchef i Westfield Mall of Scandinavia.

Välkommen på invigning kl. 10.00 den 26 maj.

För ytterligare information kontakta:
Magnus Håkansson, VD MediaMarkt Sverige
Mail: hakanssonmag@mediamarkt.se

MediaMarkt är en av Europas ledande återförsäljare av hemelektronik. Företaget grundades 1979 och ingår i tyska koncernen MediaMarktSaturn Retail Group. MediaMarkt har från den 26 maj 2022 29 varuhus i Sverige och koncernen över 870 varuhus i 12 europeiska länder. Gå in på www.mediamarkt.se för att besöka MediaMarkts e-handel.