MediaAnalys intensifierar tillväxten inom nykundsbearbetning

MediaAnalys omorganiserar säljorganisationen och inleder arbete med att effektivisera och intensifiera tillväxten genom ökad samverkan mellan befintliga säljkontor i Stockholm, Kalmar och Helsingborg.

Som ett led i att skapa bästa förutsättningar för den nya organisationen utses Mehmet Yousseinof som ny försäljningschef för MediaAnalys. Mehmet är sedan 2008 kontorschef för Stockholm och har djup kunskap och förståelse för MediaAnalys produkter, organsiation och företagskultur. Genom den nya säljorganisationen förväntas tillväxten inom segmentet nykund accelerera snabbare än enligt ursrungliga tillväxtmål för bolaget. MediaAnalys har sedan starten 2006 haft en fantastisk tillväxt inom nykundsförsäljning och med den nya organisationen på plats förväntas positiva effekter uppkomma redan under Q4 2010.

"Mehmet är en mycket duktig säljare, ledare och organisatör varvid han passar utmärkt för tjänsten som MediaAnalys nya försäljningschef och jag är övertygad om att han kommer lyckas med sitt uppdrag mycket väl" säger Henrik Zobal, VD på MediaAnalys

I takt med att MediaAnalys fortsätter växa organiskt finns även planer på att utöka med fler säljkontor i Sverige för en bättre lokal närvaro gentemot kunderna.

"Jag är mycket glad över den här möjligheten att få vara med och skapa en ny, effektiv säljorganisation inom MediaAnalys som jag är helt säker på kommer bli mycket framgångsrik", kommenterar Mehmet.

För mer information, vänligen kontakta:
Henrik Zobal, VD, MediaAnalys +46 480 780811

• effektivisering