Nöjda kunder hos MediaAnalys - resultat av NKI september 2010

Vi på MediaAnalys arbetar med att ge våra kunder nya kunder, det är vår affärsidé. Att ha en webbplats som är så pass sökmotorvänlig att nya och gamla kunder lätt kan hitta till den är vad vi arbetar med varje dag. Vi vet därför hur viktigt det är att man som företag tar hand om sina kunder.

Ett ständigt pågående arbete hos MediaAnalys är hur vi skall göra våra kunder ännu nöjdare. Oavsett om det rör sig om införsäljningen, leveransen eller uppföljningen utav våra tjänster så kan vi alltid förbättra oss själva.

4 ggr/år genomför MediaAnalys en kundundersökning för att ta reda på hur våra kunder uppfattar oss och våra tjänster. Varje undersökning omfattas av 500 kundrespondenter och kvalitésäkras via samarbete med Netigate. Det är alltid lika spännande att ta del utav resultatet efter en genomförd kundundersökning, vad vi gör bra, vad vi kan göra bättre, osv. Det ger också våra kunder möjligheten att själva ge förslag på förbättringar som kan göras för att upplevelsen och erfarenheten utav MediaAnalys skall bli så god som möjligt.

Helhetsbetyg

Vårt arbete med att förbättra oss kommer aldrig att ta slut, och vi vill inte att det skall ta slut heller! Vi är utav åsikten att det finns allting någonting som går att göra bättre. Trots att hela 86% utav våra kunder ger oss ett helhetsbetyg som är bra eller mycket bra så ser vi med glädje fram emot att i framtiden göra våra kunder ännu nöjdare!

Uppföljning

På MediaAnalys jobbar vi väldigt hårt med att följa upp våra kunders utveckling och resultat. Vi satsar på att ha en så professionell och kompetent uppföljningsavdelning som möjligt. Det var därför väldigt glädjande att i vår senaste kundundersökning se att hela 90% utav våra kunder är nöjda eller mycket nöjda utav uppföljningen av deras investering hos oss!

Teknik

Sökoptimering och egentligen allting som rör webben kan vara krångliga bitar för företagare att hantera och kan ibland vara svårt att arbeta med. Det är givetvis därför viktigt för MediaAnalys att våra kunder kan känna att de kan lita på oss när det gäller teknisk support och kompetens.

Efter vår senaste kundundersökning fick hela vår teknikavdelning anledning att sträcka på sig lite extra. Utav våra tillfrågade kunder så upplever hela 89% att MediaAnalys tekniska support håller en hög eller mycket hög kvalité. Våra kunders webbplatser är med andra ord trygga i våra händer!

Kommentarer från vår senaste undersökning i september 2010:

"Tack vare trevlig kontaktperson och bra resultat de första månaderna är vi mycket nöjda så långt. "

"Ni är jätteduktiga samt trevliga och lättsamma att ha och göra med. TACK"

"Oerhört nöjd med ert bemötande och support. All information har varit lätt att förstå."

"Bra att man kan få hjälp med förklaring av rapporterna och att ni flera gånger kontaktat oss för att säkerställa att vi förstått rapporten."

Läs mer om vårt NKI i denna pdf.

MediaAnalys är ledande i Sverige inom internetmarknadsföring. MediaAnalys har hjälpt fler än 3200 företag att få nya kunder via nätet, och i synnerhet via sökmotorerna såsom Google och Yahoo.MediaAnalys vision är att vara den självklara partnern när det gäller sökmarknadsföring i Norden, såväl för stora som små företag.