​30 nya möjligheter att delta i The Conference

Idag släpper Malmökonferensen The Conference by Media Evolution programmet för deras många sidoevenemang som de arrangerar tillsammans med lokala aktörer som SVT, SR, Topp, Minc, ustwo m.fl. Konferensen sålde slut häromveckan men nu finns det alltså nya möjligheter att vara med och delta i augusti.

Med drygt 30 evenemang utöver den redan utsålda tvådagarskonferensen vill The Conference uppmuntra fler till att delta och ge de som kommer utomlands ifrån anledningar att stanna längre.

Sidoevenemangen är egentligen en rätt dålig beskrivning. De skulle lika gärna kunna vara huvudgrejen och på senare år är det dit vi rört oss. Här finns det en helt annan möjlighet att gräva på djupet i ett specifikt ämne och att knyta kontakter, då det är sammanhang med färre personer, säger Martin Thörnkvist, programansvarig.

Sidoevenemangen som består av workshops, seminarier, middagar och festligheter är i majoritet gratis och öppna för vem som helst att anmäla sig till, det spelar ingen roll om du har biljett till The Conference eller inte. Bland evenemangen finns master classes med några av talarna från The Conference, en dans och konst-förmiddag, samt en helkväll på Malmöfestivalen.

Alla har varken tid eller råd att spendera två hela arbetsdagar på konferens, side events gör det möjligt för fler att vara med. Vi tror också att det som sägs på scenerna under The Conference är relevant för så många fler, därför testar vi i år att också lyfta ut en del på Malmöfestivalen. För att testa tesen liksom, säger Martin Thörnkvist

Arrangörernas förhoppning är också att ett utökat utbud blir en anledning för de internationella gästerna att förlänga sin vistelse i Malmö och lära känna det lokala communityt.

The Conference handlar i grund och botten om kärleken till Malmö. Vi vill visa upp för hela världen hur mycket bra människor och företag som lever och frodas här, vi vill utvidga communityt utanför landsgränserna. Klassikern är att det finns en viss skepsis hos de internationella deltagarna när de kommer hit, men de är fullkomligt förälskade i Malmö när det lämnar, vilket gör att de kommer tillbaka. De får vänner i Malmö, säger Martin Thörnkvist