Tidningskungen.se firar sin miljonte kund!

Yvonne Sjöberg från Ekerö blev Tidningskungens miljonte kund i Skandinavien. Hon får en unik miljonprenumeration på sin favorittidning Hemmets Journal i tre år. Yvonne fick även ett presentkort värt 5 000 kr från Resfeber.se, vart resan ska gå är inte bestämt.

Miljonjakten har pågått i drygt en vecka genom aktiviteter på sajten och nyhetsbrev till 420 000 mottagare i Sverige, Norge och Finland. Yvonne gjorde sitt köp, en prenumeration på Allt om Historia, på Tidningskungen.se ovetande om att det innebar att hon tog Tidningskungen.se förbi den magiska gränsen.

– Yvonne Sjöberg är vår miljonte kund i Skandinavien vilket är en viktig milstolpe för oss som företag och vi är otroligt glada och stolta över att ha nått till denna punkt, säger Johan Sundström VD.

Yvonne blev både lycklig och överraskad då hon fick reda på att hon vunnit.
– Jag och min dotter har använt Tidningskungen.se flera gånger då vi beställt tidningar som julklappar och födelsedagspresenter. Det är bra att man kan beställa ett mindre antal tidningar, som korsordstidningar och några veckotidningar, säger en glad och något omtumlad Yvonne.

Nedräkningen har skett öppet på sajten och kunder har uppmanats att sprida budskapet för att snabbare nå drömgränsen. Johan Sundström berättar:

– Det har varit en riktig nagelbitare. Alla på kontoret har följt nedräkningen med spänning och gjort sitt för att nå denna milstolpe.

Nedräkningen har skett öppet på sajten och kunder har uppmanats att sprida budskapet för att snabbare nå drömgränsen. När gränsen nåddes öppnades en dold kategori på sajten där kunder kunde fynda under 48 h. Dagens Nyheter, PC för alla och Språktidningen var några av de titlar som deltog i firandet.

• miljonvinst
  • jubileum
  • tidskrifter
  • tidningsprenumerationer
  • tidningsprenumeration
  • tidningskungen
  • tidningar
  • prenumerationserbjudanden
  • prenumerationer
  • prenumeration
  • nättidningar
  • mediafy
  • magazines
  • kampanjpris

Tidningskungen.se är en svensk prenumerationssajt. Affärsidén är att samla alla tidningar på ett och samma ställe så att konsumenten kan jämföra tidningar och få bästa prenumerationspris. Tidningskungen.se drivs av Mediafy Magazines AB som ingår i koncernen Medieutveckling Sverige AB. Företaget har varit verksamt sedan 2001 och har idag 20 anställda. 2010 omsattes 53 miljoner kronor i bolaget.