Delikatesser från restaurang Nami på Västra Vallgatan i Varberg

NAMI VÄLJER LOKALPRODUCERAT

I Varberg, på Västra Vallgatan närmare bestämt, ligger den japanska izakayan NAMI. Här serveras japanska maträtter med lokala råvaror i toppklass.

På en traditionell izakaya har man samma avspända atmosfär som man kan hitta på en spansk tapasbar eller en svensk kvarterskrog. Hit går alla sorters människor. För att prata affärer, umgås eller bara ta det lugnt. Maten som serveras är enkel och fräsch: grillat kött eller fisk, grönsaker, grytor. Sushi och sashimi förekommer också såklart.

Klas Medin, delägare på restaurang NAMI, strävar alltid efter att hitta sina råvaror så nära det bara går, när man driver japanskt i Varberg. "Vi jobbar med msc-märkt, ekologisk & vildfångad fisk och vi får mycket av havets läckerheter direkt från båtarna i Läjet. Kött tar vi från Thuressons Gårdsbutik i Glommen & grönsa­ker ser vi till att använda i den säsong de hör hemma!"

Och kopplingen till MED-Mediateknik?

"Med detta lokaltänk som en grundförutsättning, så känns det helt naturligt att satsa på närproducerad telekom med hög kvalitet. Mediateknik har alltid levererat på toppnivå och skulle det vara något, så finns ju supporten runt hörnet. Alltid trevligt att svänga förbi på en kaffe om det skulle vara något. Dessutom använder jag MED:s tjänster även i hemmet ", fortsätter Klas

Besök webben och boka bord på RESTO-NAMI.SE

Med-Mediateknik levererar bredbandstjänster och telefoni till Nami. Tjänsterna räknas som kritiska, då de är kopplade till flera viktiga funktioner såsom bokningar, betalningar, beställningar med mera. Att vara nåbar och kunna lita på sina kommunikationsvägar är naturligtvis fundamentalt för företag inom restaurangbranschen.

Vi är MED. Den nya tidens telekomföretag. Mindre, mer personligt och lättillgängligt, med fullständigt och totalt kundfokus. Vi lyfter ner tekniken till människan. Vi ser människans behov och anpassar tekniken utefter dessa. Varje dag 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan arbetar vi oförtrutet med att vara delaktiga och göra människan delaktig i det digitala samhället. Oavsett om människan befinner sig på sin arbetsplats eller hemma. Vårt varumärke bygger på kundvård. Detta är vårt arv och vårt ansvar. Vi har bestämt oss för att göra IT och Telekom mer mänskligt. Vi är MED.