Martin Carlstein, MED och Arne Bengtsson ägare av Star-Tryck

STOLT BREDBANDSLEVERANTÖR TILL ANRIKT TRYCKERI

Ett av Sveriges äldsta tryckerier, Star-Tryck, är sedan ett antal år tillbaka kunder hos oss på MED-Mediateknik. Vi har frågat Star-Trycks ägare Arne Bengtson, varför man valt att samarbeta med en i Varberg lokal operatör.

-Det givna svaret på frågan är naturligtvis att MED är lokala i det område där vi själva agerar, men det är inte hela sanningen, Säger Arne. I en process där tekniken är avgörande och bredbandet en förutsättning, så är den enkelhet och smidighet som det innebär att arbeta med MED en jättefördel. Alltid ett bra bemötande och support som till och med överträffar förväntningarna. Helt klart en enorm fördel att arbeta med en mindre, lokal operatör som finns nära till hands och alltid står på tå, fortsätter han.

Redan 1842 slog portarna upp till Gullbranssons Bok- och accidenstryckeri. Flera namnbyten och 175 år senare går pressarna för fullt, men i dag med modernare teknik.

Varbergstryckeriet Star-Tryck ligger på Fläktstigen 1. I entrén står två gamla tryckpressar och regaler fyllda med blytyper från tryckeriets tidiga år. Men det är också det enda som vittnar om en svunnen tid. Tryckeriet är ett familjeföretag och har gått i släkten i tre generationer.

När företaget flyttade från Bäckgatan 2006 var det inte mycket av det gamla som fick följa med. 2008 byttes även namnet Boktryckeribolaget ut till Star-Tryck. De vita väggarna i den nya lokalen ger ett fräscht intryck och maskinparken består av den senaste högteknologin. Självklart har man ett stort miljötänk vilket Svanencertifikatet på receptionsdisken skvallrar om.

Vill du veta mer om Star-Tryck och dess tjänster, besök www.star-tryck.se.

För oss på MED är det en ära att få leverera viktiga tjänster till ett klassiskt, duktigt och välskött företag som Star-Tryck.Vi är väl medvetna om behovet av driftsäkerhet och kapacitet för den här typen av verksamhet.

Vi är MED. Den nya tidens telekomföretag. Mindre, mer personligt och lättillgängligt, med fullständigt och totalt kundfokus. Vi lyfter ner tekniken till människan. Vi ser människans behov och anpassar tekniken utefter dessa. Varje dag 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan arbetar vi oförtrutet med att vara delaktiga och göra människan delaktig i det digitala samhället. Oavsett om människan befinner sig på sin arbetsplats eller hemma. Vårt varumärke bygger på kundvård. Detta är vårt arv och vårt ansvar. Vi har bestämt oss för att göra IT och Telekom mer mänskligt. Vi är MED.