Full fart både på banan och i nätverkskablarna.

FULL FART PÅ FALKENBERGS MOTORBANA

Falkenbergs Motorbana invigdes 1967 och är belägen utmed väg 154, 8 km öster om Falkenberg på väg mot Ullared. Motorvägsavfart E6 nummer 51. Banan är 1826 meter lång och i området finns såväl läktare med ca 1200 sittplatser, restaurang och kansli. Dessutom finns även en ca 550 meter lång Gokartbana på anläggningen.

Vi på Mediateknik är väldigt stolta över att ha varit teknikpartner till Falkenbergs Motorbana under flera års tid. Vårt långvariga samarbete har möjliggjort för oss att skräddarsy och finjustera tekniska lösningar för att möta de specifika behoven hos en motorbana av yppersta klass. Från avancerad nätverksutrustning till professionell kameraövervakning. Vi jobbar hårt för att tekniken skall fungera lika bra i vardagen som vid stora tävlingar.

Falkenbergs Motorklubb huserar årligen stora publikevent såsom Västkustloppet, Wheels & Wings m.m. och då är det viktigt att allt från gästnät till betalterminaler fungerar felfritt.

Mediateknik ansvarar för Internetförbindelsen via fiber, redundans av denna och hela nätverket inklusive WiFi. En stor utmaning vid större tävlingar då de ofta livesänds, samtidigt som organisationen med tävlingsledning, kommunikationsenheter och övrig verksamhet hela tiden måste vara online. Funktionen är oerhört viktig även när belastningen är som högst.

Utöver bredbandet har Mediateknik också ansvaret för kamerabevakning.

-Mediateknik är en viktig partner för Falkenbergs Motorklubb. Då det är så otroligt mycket IT inblandad i en sån här anläggning, känns det viktigt att ha en samarbetspartner som både är kompetent och pålitlig. Vid större tävlingar när TV-team är på plats har Mediateknik tekniker stand by, vilket är oerhört uppskattat och en trygghet för oss arrangörer, säger Ronny Andersson, anläggningschef på Falkenbergs Motorbana.
-Då vi är under ständig utveckling är det också viktigt att samarbeta med någon som verkligen har koll på den senaste tekniken. Är ju ett sätt för oss att göra rätt investeringar framåt, fortsätter Ronny.

-Väldigt stimulerande miljö att få arbeta i, säger Kjell-Åke Karlsson, projektansvarig på Mediateknik. Anrika Falkenbergs motorbana är en viktig och tekniskt utmanande kund och mycket spännande att samarbeta med. Lite extra härligt när våra tekniker får beröm från TV-team som lovordar hur bra tekniken fungerar i Falkenberg även i jämförelse med stora etablerade banor runt om i Europa.

Professionell kamerautrustning och högkapacitetsinternet.
Oavsett om det gäller livestreaming, målkameror eller traditionell kamerabevakning, erbjuder vi den senaste professionella kamerautrustningen för att täcka varje ögonblick på banan. Dessutom levererar vi stabila Internetaccesser för att säkerställa en snabb och pålitlig upplevelse för alla som är anslutna. Mediateknik tar ett helhetsansvar vilket innebär en kontakt för flera tjänster. Enkelt, tryggt och bekvämt.

Kontakta oss idag för att lära dig mer om hur Mediateknik kan hjälpa även din organisation med kamera- och bredbandslösningar.