Fantastiska Underhållnings Bandet rockar loss i "buren"

NU SMÄLLER DET - VARBERG FÖR MUSIKHJÄLPEN

Varbergs egen version av Musikhjälpen, Varberg för Musikhjälpen, drar igång fredag den 16/12 kl 12.00 och håller på till ca 22.30. Sedan är det åter uppstart på lördag morgon kl. 09.00 och därefter full fart till ca kl 16.00. Det är sjätte året i rad som Calle Karlsson och Fantastiska Underhållnings Bandet står som värd för eventet och i sedvanlig ordning upprättas "buren" i restaurangen mot torget på Varbergs Stadshotell & Asia SPA.

Precis som i "den riktiga" buren kommer det att bjudas på livemusik, intressanta gäster och roliga upptåg. Framförallt lokala musiker och kändisar men även etablerade artister såsom Harpo, Jessica Heribertsson och succéduon Atron kommer att dyka upp under dessa dagar.

Varberg för Musikhjälpen organiseras av Calle Karlsson och Fantastiska Underhållnings Bandet tillsammans med en grupp lokala företag och Campus, som alla medverkar ideellt. Alla pengar som kommer in i form av bidrag, sponsring, auktion m.m. går oavkortat till Musikhjälpen.

Med tanke på det fina artistutbudet hoppas organisationen på stor uppslutning utanför "buren". Men för dem som inte har möjlighet att vara på plats kommer Mediateknik att livestrema hela eventet på Youtube: Klicka här!

Nu uppmanar vi alla, privatpersoner och företag, att stötta detta projekt! Gå in och skänk en slant. Sätt Varberg på kartan för en god sak!

Alla barn har rätt till en trygg barndom, men just nu är 42 miljoner barn på flykt undan krig och konflikter. Många har förlorat sina föräldrar, utsatts för våld och saknar självklara saker som ett tryggt hem och möjlighet att gå i skolan. Detta leder fram till årets tema - För en tryggare barndom på flykt från krig.