Redundant Internet, en ny tjänst från Mediateknik.

REDUNDANT INTERNET

Vi är alla medvetna om vad ett internetavbrott kan innebära för ett företag. Verksamheten stannar upp, data kan förloras, kommunikation bryts. Lyckligtvis så är dagens fiberanslutningar väldigt pålitliga och har hög driftsäkerhet, men för vissa verksamheter räcker det inte med "bara" hög driftsäkerhet. Därför har vi nu tagit fram ett koncept för de av våra kunder som har en lan2lan eller svartfiberförbindelse - Redundant Internet

Tjänsten ger följande fördelar:

-Kontinuerlig uppkoppling: Om er ordinarie internetanslutning skulle upphöra att fungera, aktiverar vår tjänst omedelbart en mobil anslutning. Er verksamhet kan fortsätta utan avbrott, oavsett om det gäller viktiga transaktioner, kundkommunikation eller interna processer. Vi håller mobil anslutning mot VPN-tunnel kontinuerligt öppen och driftövervakad. Vid avbrott på uppkoppling via fiber växlar systemet över trafiken till den mobila anslutningen på några sekunder.

-Bevarade IP-adresser och Konfigurationer: Med Redundant Internet behåller ni era nödvändiga IP-adresser och andra inställningar. Ni kan fortsätta som vanligt även under övergången till den mobila anslutningen. Bandbredden blir dock begränsad till vad man får på mobilnätet.

-Fokuserad säkerhet: Genom VPN-tunnlar och andra säkerhetsåtgärder ser vi till att era data förblir skyddade. Er företagsinformation är av högsta prioritet.

-Självreglerande återgång: När er ordinarie anslutning fungerar igen, återgår trafiken automatiskt dit. Ni behöver inte aktivt övervaka eller hantera detta - det sker sömlöst och smidigt.

Prisexempel: Startkostnad från 4995:-, Månadskostnad 495:-. I priset ingår router för redundanskoppling med dubbla PSU, installation, konfiguration, drift och övervakning. Mobilt bredbandsabonnemang tillkommer. I övrigt behåller ni er befintliga router med samma inställningar som tidigare.

Har ert företag behov av säkra upp internetanslutningen? Kontakta Christian Carlstein på 0340-219921 eller christian@mediateknik.net.

Christian Carlstein

Ansvarig försäljning Företag Försäljning företag 0340-219921