Matkärlek inleder samarbete med Kostdoktorn

Nya lågkolhydrattidningen Matkärlek inleder samarbete med Sveriges största hälsobloggare Kostdoktorn.

Läkaren Andreas ”Kostdoktorn” Eenfeldt är en av landets största experter på lågkolhydratkost. Hans blogg Kostdoktorn.se hade i januari över en miljon besökare och 7 000 medlemmar, vilket gör den till den enskilt största bloggen inom hälsa.

Nu inleder han ett samarbete med tidningen Matkärlek, Sveriges nya matmagasin med fokus på kost fri från gluten, socker och tillsatser. Chefredaktör för Matkärlek är Anne Aobadia, tidigare redaktör för tidningen Mat & Hälsa och författare till succékokboken Matkärlek - Laga gott och naturligt med LCHFpagina.se/kostdoktorn

– Jag kommer att bjuda på mina bästa lågkolhydratrecept hos Kostdoktorn.se. Det känns otroligt kul att få bidra med min matkärlek på Sveriges största hälsoblogg, säger Anne.

Vidare erbjuder tidningen Matkärlek Kostdoktorns medlemmar att teckna prenumeration till extra förmånligt kampanjpris.

Tidningen Matkärleks officiella sajt lanseras i mars, men man kan redan nu teckna prenumeration på matkarlek.nu: 3 nummer för 99 kronor eller 8 nummer för 249 kronor.

Premiärnumret av Matkärlek kommer ut den 26 mars.