Sara, Per och Hanna välkomnar patienter till Omtanken Kviberg.

Ny vårdcentral i Kviberg - Omtanken utökar sin verksamhet

Omtanken Kvibergs verksamhetschef Theresia Nilhag är glad och stolt över att Omtanken fått möjligheten att öppna en ny vårdcentral i Kviberg.

– Vi är ett fantastiskt team och vi är supertaggade på att etablera oss i Kviberg. Vi har ett koncept som vi tror tilltalar de flesta och vi utvecklas hela tiden. Just nu satsar vi mycket på digifysisk vård via vår app Medtanken, på så vis kan patienten välja om den vill få hjälp digitalt eller fysisk på någon av våra vårdcentraler eller rehabcenter, säger hon.

På Kvibergs vårdcentral får du inte bara hjälp om du är sjuk, utan erbjuds även rådgivning och samtal kring exempel diabetes, astma/KOL och psykisk hälsa. Under samma tak som vårdcentralen ligger även BVC och ett rehabcenter som erbjuder kontakt med fysio-och arbetsterapeuter.

– Hos oss på Omtanken i Kviberg kan man få hjälp med allt som ligger inom primärvårdens uppdrag. Vi har ett fantastiskt team av bland annat läkare, sjuksköterskor, rehabteam samt psykologer, säger Theresia Nilhag.

Vårdcentralen ligger i nära anslutning till gym och förskola, här finns goda parkeringsmöjligheter och bra anslutning till kollektivtrafiken.

Fastigheten är utvecklad av Dvlpmnthus AB och ägs av Dvlpmnthus Kviberg 1 AB. Det nu färdigutvecklade projektet är en del av Kvibergsstaden som är ett av de största stadsutvecklingsprojekten i regionen med cirka 1 600 nyproducerade bostäder, äldreboende, förskola samt kommersiell service.

– Vi är oerhört glada över att få förmånen att välkomna Omtanken till projektet och särskilt stolta över att få vara en del av Omtankens expansiva resa mot att bli en av de ledande vårdaktörerna i Sverige. Omtanken kompletterar projektet mycket väl och blir en uppskattad granne till Lidl samt Fitness24Seven och fullbordar det handels- och servicentrum vi har utvecklat. Omtankens verksamhet i Kviberg är ett välbehövligt tillskott till hela området med sitt moderna och högkvalitativa vårderbjudande, säger Visar Jaha från Dvlpmnthus AB.

Regioner

Medtanken Group är ett samarbete mellan de privata primärvårdsaktörerna Kvarterskliniken, Medpro clinic och Omtanken vård. Tillsammans utgör vi den tredje största primärvårdsaktören i Västra Götaland. Vår vision är att ge Patienterna en Högkvalitativ, innovativ och sömlös vård.

Martin Mengwall

Presskontakt Kommunikations & marknadschef

Digifysisk Vård & Närvaro

Medtanken Group är den tredje största privata primärvårdsaktören i Västra Götalandsregionen med 19 vårdcentraler, 100 000 listade patienter och drygt 800 anställda. Vi driver vård i privat regi på likvärdiga villkor som offentliga verksamheter, inom ramen av avtal med Regionen.

Vårt mål är att vi ska leverera den bästa servicen, en sömlös vård med ett högt engagemang och vara det självklara valet för regionens patienter. Samtidigt som vi är den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare.

Verksamheterna drivs med ett flertal engagerade och kunniga team med patienten i fokus under varumärkena Medpro Clinic, Omtanken, Citysjukhuset +7 och Kvarterskliniken.