Malin Hollmark har tillträtt som tf programdirektör efter Jonas Sareld.

Malin Hollmark tillförordnad programdirektör för Medtech4Health

Under rekryteringen av en ny programdirektör för Medtech4Health leder Malin Hollmark det strategiska innovationsprogrammet som tillförordnad programdirektör. Rekryteringen tros vara klar under hösten.

– Sedan starten av Medtech4Health har jag deltagit i utvecklingen av programmet, vilket betyder att verksamheten fortsätter som planerat till dess en ny programdirektör tillträder. Nu ser vi fram mot höstens två konferenser med fokus på implementering av medicinteknik, och inkluderande innovation, säger Malin Hollmark, tf programdirektör för Medtech4Health.

Malin Hollmark är sedan tidigare sakkunnig inom forskning och innovation vid Swedish Medtech. Hon har en karriär bakom sig av akademisk och företagsdriven forskning, samt ledarskap och projektledning inom den medicintekniska sektorn och har ett starkt nätverk inom industri, vård och akademi.

I dag leder hon bland annat den strategiska satsningen Inkluderande innovation och arbetar i det nationella utvecklingsprojektet för implementering inom Medtech4Health.

– Medtech4Health har utvecklats till ett viktig strategisk satsning för att stärka en hållbar utveckling av den medicintekniska sektorn. Här fokuserar vi på att lösa vårdens behov med nya lösningar utvecklade i samverkan med akademi och företag, säger Malin Hollmark.