Karin Knauer - förra årets Global Champion

Medtronic Global Champion - ansökningen har öppnat!

Vi uppmärksammar idrottare från hela världen som utmärks av sin styrka och energi - inte av sin sjukdom. Den 7e Oktober går loppen av stapeln i Minneapolis och St. Paul, Minnesota, USA. Deltagarna är från hela världen och har en sak gemensamt - de lever med en medicinsk enhet.

GLOBAL CHAMPION ANSÖKNINGAR TAS EMOT TILL OCH MED 27 APRIL.

LÄS MER HÄR & ANSÖK.

Karin Knauer från Sverige var med förra året och sprang i loppet. Hon lever med en pacemaker och kan vara väldigt aktiv, tack vare detta. Hon berättar i videon om hennes upplevelse om att vara med i Global Champions programmet. För henne var det mer än ett lopp - programmet förändrade hennes liv.

GLOBAL CHAMPION ANSÖKNINGAR TAS EMOT TILL OCH MED 27 APRIL.

LÄS MER HÄR & ANSÖK.