News -

Almedalen 2016: Vår VD Anna Norin deltar i seminariet ”Möt morgondagens stjärnor – de snabbväxande digitala bolagen”

MedUniverse är nästa vecka på plats i Almedalen för att träffa beslutsfattare och andra representanter från life science-industrin och för att ta del av det omfattande programmet på hälso- och sjukvårdsområdet.

På tisdagen den 5 juli medverkar vår VD och medgrundare Anna Norin i seminariet ”Möt morgondagens stjärnor – de snabbväxande digitala bolagen”, som arrangeras av Epicenter och Google. Övriga medverkande är Celine Fierro, marknadschef Urb-it, Cecilia Lundborg, Business Developer FundedByMe och Anders Högberg, VD och grundare Enplore.

Seminarium: Möt morgondagens stjärnor – de snabbväxande digitala bolagen
Tid: Tisdagen den 5 juli klockan 09.50-10.20
Plats: Google Stage, Hästgatan 1, Visby

Anna Norin, tidigare VD på Tasteline, startade MedUniverse år 2008 tillsammans med entreprenörskollegan Anna Omstedt Lindgren. MedUniverse ändrade affärsinriktning 2012 och arbetar nu uteslutande med den egenutvecklade webbaserade mjukvaran anpassad för läkemedels- och medicinteknikindustrierna för informations- och utbildningsinsatser via fiktiva och interaktiva patientfall. Visionen är att i förlängningen gynna patientvården. MedUniverse har i dagsläget ett tjugotal svenska och internationella läkemedelsbolag som kunder.

För mer information om MedUniverse eller för att komma i kontakt i Almedalen:

Anna Norin, medgrundare och VD, anna.norin@meduniverse.com; +46 (0)70 432 39 15
Erika Rask, försäljningschef, erika.rask@meduniverse.com; +46 (0)70 142 80 18