Fordonsteknik Mjölby vann utmärkelsen årets Mekonomen Bilverkstad

Motivering: Två verkstadsägare som med stort hjärta, kloka beslut och en vilja och målsättning som sträcker sig flera år framåt i tiden. Man är expansiva och satsar vidare på fler enheter och fler orter och är mycket mån om sin personal. En professionell och framgångsrik verkstad med mycket nöjda kunder.

Mekonomen Award-juryn utsåg vinnaren utifrån parametrarna kvalitet, kundservice och
affärsmässighet, och konkurrensen var tuff enligt juryns ordförande Stig Tornell, vd för Mekonomen Sverige.

”Vi är stolta över att våra verkstäder levererar med hög kvalitet och tar hand om
kunderna. Att utse en vinnare är inte lätt, men definitivt ett av årets roligaste jobb. Ett stort grattis till teamet på Fordonsteknik Mjölby till välförtjänt vinst!”, säger Stig Tornell.

Mekonomen gör billivet enklare. Det gör vi genom ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bilservicekedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Tillsammans med MECA och Sørensen og Balchen är vi en del av Mekonomen Group.