Inbjudan till media- och analytikerfrukost med Mekonomen

Mekonomen publicerar sin delårsrapport för perioden januari –mars 2006 onsdagen den 10 maj. Med anledning härav är ni hjärtligt välkomna till en media- och analytikerfrukost torsdagen den 11 maj där VD Owe Andersson presenterar Mekonomen, delårsrapporten samt svarar på frågor. Plats: Citigate Stockholms lokaler på Birger Jarlsgatan 6B, 6 tr. Tid: Torsdagen den 11 maj, klockan 08.00, en lättare frukost serveras. Anmälan är obligatorisk och görs till: frank.bagge@citigatestockholm.com För ytterliggare information, kontakta gärna: Frank Bagge, Citigate Stockholm 08-527 80 800. Välkommen! Mekonomen är en bildelskedja med egen grossistverksamhet och ett rikstäckande butiksnät bestående av egna och samarbetande butiker i Sverige, Norge och Danmark. Koncernens omsättning utgörs i huvudsak av försäljning till verkstäder och bilägare via egna butiker samt grossistförsäljning till samarbetande butiker. Se även mekonomen.se

Regioner

Mekonomen gör billivet enklare. Det gör vi genom ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bilservicekedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Tillsammans med MECA och Sørensen og Balchen är vi en del av Mekonomen Group.

Sofia Willuhn

Presskontakt Sortiment- och marknadschef Mekonomen Sverige +46 (0) 8 464 00 00