Mekonomen öppnar bilverkstad i Kista Galleria

Mekonomen har öppnat en bilverkstad tillsammans med Centrumverkstäder i Kista gallerias Carhub. I nära anslutning till shopping och andra biltjänster blir det möjligt för gallerians besökare och anställda att lämna bilen på bilverkstaden under tiden de befinner sig i köpcentrumet. Mekonomen och Centrumverkstäders bilverkstad i Kista Galleria är den första etableringen av flera planerade verkstäder i attraktiva köpcentrum.

– Vi är glada att få samarbeta med Centrumverkstäder som har ett starkt engagemang och driv. Bilverkstaden som öppnat i Kista Galleria är den första etableringen av flera som vi planerar tillsammans med Centrumverkstäder. Vi är övertygade att den här typen av bilverkstad, i direkt anslutning till köpcentrum, kommer göra billivet enklare för både besökare och anställda, säger Madeleine Westerling, kedjechef Mekonomen Sverige.

Mekonomen bilverkstad i Kista Galleria är ett nära samarbete mellan Mekonomen och Centrumverkstäder. Det planeras för fler verkstäder i Sveriges köpcentrum med ambition att göra billivet enklare med bilservice och reparation mer tillgänglig för bilägarna.

– Vi såg Mekonomen som den självklara partnern för Centrumverkstäder. Mekonomen har ett starkt varumärke med erfarenhet och etableringar från hela Sverige. De välkomnar alla bilar och har bred kompetens något som är väldigt viktigt för oss i valet av samarbetspartner för våra verksamheter. Vi hoppas väldigt mycket på att detta ska bli startskottet för många Carhubs i hela Norden och därmed bidra till ett enklare och roligare liv för alla bilburna kunder, säger Peter Harge, VD Centrumverkstäder.

Hitta till Mekonomen bilverkstad i Kista Galleria:

• Med bil; Garage våningsplan -2
  • Från Gallerian; Under SF bio, våningsplan -2.

• bilverkstad

Mekonomen gör billivet enklare. Det gör vi genom ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bilservicekedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Tillsammans med MECA och Sørensen og Balchen är vi en del av Mekonomen Group.