Mekonomen Örebro Bettorp vann utmärkelsen årets Mekonomenbutik

Motivering: Årets butik har haft en mycket bra omsättnings- och resultatutveckling de senaste åren. Man har nått sin framgång genom idogt relationsbyggande med kunden i fokus samt genom ett högt driv och engagemang hos alla i teamet.

Mekonomen Award-juryn utsåg vinnaren utifrån parametrarna kvalitet, kundservice och affärsmässighet. Ingen lätt uppgift bland så många bra kandidater, enligt juryns ordförande Stig Tornell, vd för Mekonomen Sverige.

”Att vi har butiker lokalt nära våra kunder i hela landet är en stor konkurrensfördel för oss. Det var hård konkurrens om priset, alla våra butiker gör ett mycket bra arbete varje dag med att serva våra verkstäder och göra billivet enklare för bilägarna. Men i år utmärkte sig Örebro Bettorp-butiken lite extra, ett stort grattis till teamet på Mekonomen Örebro Bettorp till välförtjänt vinst!”, säger Stig Tornell

• Detaljhandel

Mekonomen gör billivet enklare. Det gör vi genom ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bilservicekedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Tillsammans med MECA och Sørensen og Balchen är vi en del av Mekonomen Group.

Madeleine Westerling

Presskontakt Kedjechef Mekonomen bilverkstad +46 (0) 8 464 00 00