Mekonomen satsar för en hållbarare elförsörjning

I Mekonomens pågående miljöarbete är en hållbarare elförsörjning en viktig del.
– Att Mekonomen Västervik ingått ett avtal med Free2Move för en större översyn för att förbättra fastighetens driftsnetto är en naturlig del i denna satsning, säger Stephan Andersson, verkstadsdirektör Mekonomen Company.

Mekonomen Västervik har valt Free2Move till partner för sin energibesparande satsning och affären omfattar en solcellsinstallation samt en lösning för digital fastighetsdrift i syfte att sänka energikostnaderna för butik och verkstad. Affären har ett värde på cirka en miljon kronor.

– Förutom installationen av solceller som beräknas producera cirka 70 000 kWh årligen hjälper Free2Move Mekonomen i Västervik att analysera vilka övriga åtgärder som bör göras i fastigheten, säger Jan Ström, vd Free2Move.

– Detta är bara en i raden av de energibesparande satsningar som kommer ske inom Mekonomen de närmaste åren. Att både kunna se över energikostnaderna samtidigt som miljöaspekten också är i fullt fokus känns som ett vinnande koncept, säger Stephan Andersson, verkstadsdirektör Mekonomen Company.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Stephan Andersson
Verkstadsdirektör, Mekonomen Company