Menigo stöttar branschen och fryser priset på 100 varor till nästa år

Menigo stöttar branschen och fryser priset på 100 varor till nästa år

Med kampanjen “100 varor i 100 dagar” ger livsmedelsgrossisten Menigo restaurangbranschen andrum under tuffa vintermånader. Från 29 september fryses priset på hundra produkter.

Restaurangbranschen går en tuff vinter till mötes. Risken för råvarubrist och kraftigt ökande råvaru-, energi- och transportkostnader är fortsatt hög.

Vinter, jul och nyår är många restaurangers viktigaste period. Menyn ska planeras samtidigt som omvärlden gungar, och oron för höjda inköpspriser är stor. Att kunna planera sin meny och hålla budget är avgörande för restaurangernas överlevnad. Genom kampanjen hoppas vi skapa en viss form av trygghet för våra kunder, säger Nina Wahlgren Gill, Commercial Director Menigo.

För att ge kunderna möjlighet att planera sina menyer utan att riskera obehagliga prishöjningar tar Menigo ytterligare ett steg under initiativet Stötta Branschen. Från 29 september till 6 januari är det samma pris på dessa varor, oavsett vad som händer i omvärlden.

De 100 varorna är utvalda för att täcka branschens skiftande behov under vinterperioden. Majoriteten av varorna i kampanjen kommer från Menigos egna varumärken, och innehåller allt ifrån färska ägg, kyckling och blancherade gröna ärtor till parmesan, majonnäs och pommes.

Med våra egna varumärken har vi kontroll över hela kedjan. Det är produkter som vi själva väljer ut, kvalitetssäkrar och förhandlar pris- och leveransvillkor. Där har vi störst möjlighet att styra och se till att artiklar finns i lager och skapa en trygg situation för våra kunder, avslutar Nina Wahlgren Gill

Kampanjen gäller Menigos privata restaurangkunder.

Johanna Jönsson

Presskontakt Kommunikationschef Information och PR 072-142 79 88

Tillsammans skapar vi goda och hållbara måltidsupplevelser