Henrik Peitz blir Menigos nya Logistikdirektör

Henrik Peitz blir Menigos nya Logistikdirektör

Menigo har rekryterat Henrik Peitz som ny logistikdirektör med ett helhetsansvar för företagets logistikverksamhet. Henrik besitter en gedigen erfarenhet från logistikbranschen och har haft flera ledande befattningar, bland annat på e-handelsföretaget Mathem samt VVS handelsföretaget Dahl.

Henrik kommer närmast från rollen som COO på Mathem, innan dess arbetade han som Logistikdirektör på Dahl. Utöver en bakgrund med ansvar för hela leveransflödet har Henrik omfattande erfarenhet från flera förändringsprojekt såsom fysiska lageretableringar och IT-implementeringar. Erfarenhet som är viktigt för Menigo som just nu håller på att bygga ett nytt lager och kontor i Göteborg samt transformerar flera av sina tekniska lösningar.

Jag ser fram emot att mitt nästa kapitel i karriären blir på Menigo. Företagskulturen, förändringsresan, människorna samt det komplexa varuflödet, ska tillsammans bidra till den bästa möjliga kundupplevelsen och ett hållbart företag vilket verkligen motiverar mig. Genom lång erfarenhet från ledande befattningar i bolag med stora transaktionsvolymer, har jag lärt mig att navigera i både med och motgång och samtidigt hela tiden söka efter förbättringar inom varuflödet och kundupplevelsen, säger Henrik Peitz.

Henrik tar över efter Martin Sagne som efter många år på Menigo valt att gå vidare utanför företaget. Henrik tillträder sin roll efter sommaren.

Henrik är en strukturerad och involverande ledare med såväl medarbetare som kunder och affären i fokus. Med Henriks långa bakgrund från logistikbranschen samt erfarenhet från flera förändringsprojekt kommer han vara en viktig pusselbit i att fortsätta utveckla vår affär och leverera på de stora utvecklingsprojekt som vi nu genomför. Jag hälsar Henrik varmt välkommen till Menigo, säger Jonas Köhler, VD Menigo.

Kategorier

Johanna Jönsson

Presskontakt Kommunikationschef Information och PR 072-142 79 88

Tillsammans skapar vi goda och hållbara måltidsupplevelser