Joakim Sköld Östling blir ny Merchandising Director för Menigo

Joakim Sköld Östling blir ny Merchandising Director för Menigo

Menigo har rekryterat Joakim Sköld Östling som ny Merchandising Director med ansvar för erbjudande, kategori och Inköp. Joakim har en längre bakgrund inom sortiment & inköp och haft seniora roller inom området på bland annat Ica Sverige och nu senast på Martin & Servera.

Menigo är ett fint företag i en bransch som är mycket rolig att verka i då den snabbt förändras och där Menigo kan göra skillnad för kunderna, säger Joakim Sköld Östling.

Förutom sina fem år på Martin & Servera har Joakim haft seniora roller på Ica Sverige mellan 2008–2017, bland annat som Chef över olika kategoriområden.

Vi är väldigt glada över att kunna knyta Joakim till Menigo. Med sin stora kompetens inom färskvaror, sortiment och inköp blir Joakim ett värdefullt tillskott i vår företagsledning och Menigos fortsatta utveckling, berättar Jonas Köhler VD Menigo.

Joakim tar över efter Jenny Pränting Rådeström som efter 7 år på Menigo valt att gå vidare till en roll utanför företaget. Joakim börjar på Menigo i början av juni 2022.

Kategorier