Höj dopaminflödet, interaktivt verktyg start 19/1

Minska risken för att sända ut omedvetna HOT-signaler och öka chansen att reglera irrationella känslopåslag. Nu finns möjlighet att delta i ett webbaserat interaktivt träningsverktyg med start 19 januari . Verktyget är utformat som ett enkelt spel och har till syfte att stärka hjärnans sociala nätverk, både när det gäller yttre och inre kommunikation.

Vinsterna
I verktyget, som är åtkomligt via internet, fån deltagarna bekanta sig med ASSAR, en modell som beskriver olika företeelser vår känsliga sociala hjärna lätt "går igång på". Efter träningsperioden på fyra veckor, kommer de att ha ökad kunskap om hur vår sociala hjärna påverkas och agerar i olika sammanhang som kan uppstå när vi interagerar med andra, till exempel på jobbet. Deltagarna får träna på att minska risken för att omedvetet sända ut det som hjärnan kan uppfatta som "hotsignaler" i kommunikationen med andra och istället bidra med mer dopamin. De får också träna på att hantera och bromsa irrationella känslopåslag som hjärnan drar igång och som inte gagnar oss. Vinsterna blir ett minskat flöde av stresshormon, minskad risk för tids- och kostnadskrävande konflikter, mer dopamin och andra  må-bra-hormoner. Det leder till bättre samförstånd, bättre relationer, stärkt kreativitet, ökad belutsförmåga och ökatvälmående. Effekterna av det behöver nog inte förklaras närmare!

Prova gratis!
Intresserade får prova det internetbaserade verktyget de 3 första dagarna helt gratis och utan förbindelser för någon fortsättning. För att fortsätta dag 4 gör man en inbetalning på 950 kr inkl moms. Instruktioner om när och hur man betalar ges via spelet. De som eventuellt inte vill fortsätta behöver inte göra något, deras spelkort stängs ner för fortsatt deltagande.

Nyårslöfte om att stressa mindre?
Tipsa gärna andra att delta. Kanske någon som gett sig nyårslöftet att verkligen börja agera för att minska sin stress och må bättre. Eller till chefer som på vill ha verktyg för att minska den psykiska ohälsan och höja graden av samverkan. För mer info om spelomgången och intresseanmälan för dina vänner, kollegor, chefer, nära och kära, följ länken: http://www.agodman.se/oumlppna-aktiviteter.html

OBS! Antalet platser är begränsat

• Konsultverksamhet