Charlotte Strohm - trainee på Mercatus

Internationell trainee på Mercatus

Idag välkomnar vi Charlotte Strohm från Tyskland och vårt moderbolag KNOLL Maschinenbau GmbH som ska göra en del av sin traineetjänst hos oss. Hennes fokus kommer att ligga på att testköra en ny teknik inom ramen för vår industrivätskerening.

Charlotte utbildar sig till civilingenjör och kom till Sverige för drygt två veckor sedan. Hon håller som bäst på att göra sig hemmastadd i Vimmerby med omnejd och ser fram emot några spännande månader på Mercatus.

- Redan under min studietid ville jag åka utomlands och studera, men på grund av Covid gick det inte. När jag sedan började på KNOLL och fick reda på samarbetet med Mercatus blev jag direkt intresserad. Nu får jag både jobba med en spännande teknik och vara i ett nytt land.

Pär Bragsjö, VD på Mercatus är förväntansfull på vad Charlottes arbete kommer att bidra med och ser också det här arbetet som ett bra sätt att stärka relationerna mellan moderbolaget KNOLL Maschinenbau och Mercatus.

- Att båda bolagen kan dra nytta av kompetenser är något vi såg framför oss redan tidigt när KNOLL gick in som majoritetsägare och nu äntligen har Covid släppt taget så pass att det är möjligt.

Charlotte kommer under hösten att följa med ut till ett antal utvalda kunder och göra provkörningar i vår egen verkstad innan hon återvänder till Tyskland i mitten av december.