Herman Selin och Jan Kastensson från Mercatus utbildar inom skärvätskerening, spånhantering och membranteknik.

Passande tid för utbildning och kompetensutveckling

I dessa tider vill vi slå ett slag för utbildning och ökad kunskap inom områdena skärvätskerening, spånhantering, membranteknik och pumpar  – m.a.o. våra huvudkompetensområden.

Många har just nu mindre att göra och då tycker vi det är en passande tid för kompetensutveckling. Vi kommer ta tillvara på tiden för både intern och extern utbildning, och hoppas att ni gör detsamma så vi alla kan komma tillbaka klokare och effektivare.

Vi vill bidra med det vi kan och ställer därför frågan till er som kund om det finns intresse att kostnadsfritt vidareutbilda er och kollegorna inom dessa ämnen. Utbildningen kan ske på plats i era lokaler alternativt på distans via länk (Teams).

Förslag på teman:

• Skärvätskerening (Vilka olika typer av filter som finns, hur man kan/ska anpassa reningen efter applikationen, typ av maskin, vätska, bearbetat material mm mm)
  • Spånhantering (Vilka olika typer av transportörer det finns och hur man väljer typ efter förutsättningarna. Spånhantering i form av krossar, brikettpressar och centrifuger.)
  • Pumpteknik (lågtryckspumpar, högtyckspumpar med olika reglering och tillbehör. Läsa pumpkurvor och förhållandet tryck/flöde)
  • Membranteknik och processvätskerening (Hur fungerar våra olika typer av membranreningsanläggningar och hur kan vi rena och cirkulera era processvätskor)
  • Annat, har ni önskemål att lära er mer inom något annat av våra kompetensområden så kom gärna med önskemål.

Vi på Mercatus är alltid intresserade av ny kunskap. Har ni kunskap som ni tror kan vara intressant för oss och vill dela med er av vill vi självklart att ni hör av er.

Kontakta Herman Selin om ni tycker detta låter intressant så arbetar vi tillsammans fram ett passande upplägg.
Mail: herman.s@mercatus.se
Tel: 0492-171 05

Ska utbildningen ske på plats hos er eller oss önskar vi mindre grupper och större lokaler så att vi kan förhindra risken för smittspridning. Vi följer självklart utvecklingen och folkhälsomyndigheten rekommendationer.

PS. Ni vet väl att även om era medarbetare är korttidspermitterade får och kan de delta i utbildningar även dagarna de är ”lediga”. Mer info finns att läsa på tillväxtverkets hemsida.