Mercatus Engineering AB i Vimmerby

Vi söker två tekniker

Mercatus Engineering grundades 1973 och är ett marknadsledande miljöteknikföretag som med god kunskap om våra kunders processer säljer och levererar anläggningar för rening och återvinning av förorenade vätskor till industrin och värmekraftverk. Vi är i nuläget 30 anställda, med huvudkontor i Vimmerby.

För att klara den ökade efterfrågan söker vi:

Två tekniker:Vi söker nu efter två tekniker med intresse av försäljning/projektledning/problemlösning av såväl avancerade komponenter som tekniska systemlösningar för svensk verkstads- och processindustrin.

Som tekniker på Mercatus har du stor frihet att utforma ditt eget arbete och dagarna är omväxlande. Du kommer uppleva vår starka teamkänsla, snabba och smidiga beslutsvägar och viljan att hjälpa varandra för att kunna utveckla företaget och våra arbetssätt.

Arbetsuppgifter
Som tekniker kommer du att ingå i vårt sälj/projekt-team med fokus på våra kunder inom verkstads- och processindustrin. Kunderna är allt ifrån slutkund/användare, teknikkonsulter, till andra engineerings-företag. Vårt sälj/projekt-team ansvarar för att:
• Hjälpa nya och befintliga kunder med rätt lösning för sina behov
• Ta fram offerter och affärsförslag
• Ge teknisk rådgivning till nya och befintliga kunder
• Beräkning och dimensionering av våra olika typer av anläggningar
• Projektledning
• Ha löpande kontakt med våra leverantörer i tekniska och kommersiella frågor
• Tjänsten innebär resor till våra kunder i Sverige samt till våra tyska leverantörer

Din profil
• Någon form av teknisk utbildning. Inom process-, eller verkstadsteknik är meriterande
• Stark vilja att hjälpa kunder och bra på att bygga relationer i kombination med ett stort intresse för teknik
• Tidigare erfarenhet som säljare/projektledare eller liknande roll, gärna inom processindustri eller verkstadssektorn är meriterande
• Social, driven, målinriktad och bra på att få saker slutförda
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, tyska är meriterande

Ett brinnande teknikintresse och erfarenhet är tungt vägande meriter och du kommer att få kompletterande utbildning inom det eller de områden som eventuellt saknas.
På Mercatus tillhandahåller vi en introduktion med utbildning gällande våra produkter, med teknisk fördjupning och utbildningar hos våra leverantörer som mestadels finns i Tyskland.

Tjänsterna är heltid och den ena är inom skärvätskerening/spånhantering mot verkstadsindustrin, den andra inom service/reservdelar och support.

Placering i Vimmerby.

För frågor gällande tjänsterna kan du ringa till VD Pär Bragsjö på tel. 0492 171 23.

Ansökan mailas till Pär Bragsjö, par.b@mercatus.se

Tillsättning av tjänsterna önskas ske omgående och urval sker löpande.