Björn Ulvaeus talar på me Convention i Stockholm

Björn Ulvaeus talar på me Convention i Stockholm

Abba-ikonen Björn Ulvaeus och skivbolags-VD:n Frank Biegermann från Universal Music är de senaste namnen på talarlistan för den internationella framtidskonferensen me Convention, som pågår i Stockholm den 4-6 september. Konferensen är ett samarbete mellan Mercedes-Benz och South by Southwest (SXSW®). Bland de övriga drygt 100 talarna från hela världen märks bland annat Linkin Parks grundare Mike Shinoda och Daimlers forsknings- och utvecklingschef, svensken Ola Källenius.

Björn Ulvaeus och Universal Musics Europachef Frank Briegmann kommer att samtala om vad som är drivkrafterna för artister och skivbolag idag, och om digitaliseringens och teknikens roll i musikbranschen. Samtalet äger rum på onsdag 13.30 - 14.30.

Felix Jaehn inviger

me Convention invigs på kvällen den 4 september med party på Fotografiska Museet och DJ’n Felix Jaehn. Felix har toppat listorna i 55 länder och har streamats över en miljard gånger.

me Convention är en ambulerande framtidskonferens där över 100 talare från hela världen diskuterar allt från kultur till ekonomi och miljöfrågor. I år har turen kommit till Stockholm och Nacka Strandsmässan att stå värd för konferensen. me Convention är ett samarbete mellan Mercedes-Benz och Austin-festivalen South by Southwest (SXSW®).

Läs det kompletta programmet här:

www.me-convention.com/schedule.