Mgruppens val att i kristider satsa på affärsutveckling ger resultat!

När Covid-19 gjorde sitt inträde ställdes Mgruppen inför ett vägval – satsa framåt eller slå vakt och invänta stabilitet. Vi valde att satsa…

Vår väg framåt blev att satsa på affärsutveckling och accelerera digitaliseringen. Vi har funnits i snart 90 år där vi tränat ledare i att hantera nutida och framtida utmaningar. Vi lever som vi lär ut, och därmed hade vi en tydlig bild av hur vi skulle tackla konsekvenserna av pandemin.

-Pandemin gav oss möjlighet att flytta fram våra positioner. Vi fick tid till att lyfta blicken från att utveckla våra kunders verksamhet till att ge oss själva ordentligt med slagkraft genom egen verksamhetsutveckling. Vilket betyder att idag är vi är ännu bättre för våra kunder och potentiella kunder. - Henrik Frohm, VD, Mgruppen Svenska Managementgruppen AB

Vår satsning visade sig vara strategiskt riktig. I en hårt drabbad bransch har vi lyckats begränsa effekterna av pandemin och genomfört ett stort antal utbildningar i såväl digitalt som fysiskt leveransformat.

Som ett led i vår satsning väljer vi att nyrekrytera och förstärka vår organisation med Sara Rönnqvist. Hon har en lång och gedigen erfarenhet från att arbeta med företagsanpassad ledarutveckling, affärsutveckling och försäljning, i syfte att ge ledare de verktyg och förmågor som krävs för att leda framgångsrika organisationer idag och imorgon. Sara kommer närmast från IHM Business School och ansluter till Mgruppen den 21:e oktober.

- Hos oss kommer Sara att förstärka ett redan idag framgångsrikt team inom försäljning av företagsanpassad ledarskapsutveckling som leds av Eva Stein. - Henrik Frohm

• Företagsutbildning

• ledarskap
  • företagsanpassadutbildning

Mgruppen startade 1931 och är Sveriges mest erfarna utbildningspartner inom ledarskap och management. Hos oss hittar du välutvecklade chef och ledarskapsutbildningar för alla steg i din karriär och skräddarsydda lösningar för organisationens utmaningar.

Mats Wadell

Presskontakt Marknadschef 0708704317