Micasa ställer ut på Kistamässan, Seniorliv i världsklass, 8-10 februari

Micasa Fastigheter kommer att vara representerade på seniormässan ”Seniorliv i världsklass” i Kista. I Micasa Fastigheters monter får man även träffa Äldreförvaltningen och Stockholms Stads Bostadsförmedling. Dessutom finns information från Bostadsanpassningsavdelningen tillgänglig.

Seniormässan "Seniorliv i världsklass" i Kistamässan har flera teman; boende, hälsa och välmående, inredning och utrustning, mat och måltider, service och tjänster, teknik, vård och omsorg.

– Det här är ett viktigt tillfälle för branschen men även för allmänheten att samlas och diskutera hur vi ska utforma framtidens äldreomsorg. Det finns ett behov av en mötesplats för oss som arbetar med äldrefrågor och det är roligt att se det stora intresset, säger äldreborgarrådet och ordförande i Micasa Fastigheters styrelse Joakim Larsson (M).

– Invigningen av mässan blir dessutom ett startskott för Äldreåret 2012 i EU. Jag ser fram emot att året kommer att präglas av många intressanta diskussioner om äldreomsorg, säger Joakim Larsson (M).

Ta tillfället i akt och träffa representanter från Micasa Fastigheter i den 60 kvadratmeter stora montern som kommer innehålla information om trygg- och seniorboende men också fakta om de pågående projekt som tillgänglighet, utemiljö, energieffektivisering och äldres måltidsmiljö som drivs vid sidan om det dagliga arbetet med att förvalta fastigheter i bolaget.